برگزاری ۲۰۰۰ کلاس حفظ و مفاهیم جزء 30 قرآن در کانون‌های فرهنگی مساجد
کد خبر: 3734958
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

برگزاری ۲۰۰۰ کلاس حفظ و مفاهیم جزء 30 قرآن در کانون‌های فرهنگی مساجد

در راستای طرح قرآنی «بشارت 1452»، ۲۰۰۰ کلاس حفظ و مفاهیم جزء 30 قرآن کریم در کانون‌های فرهنگی مساجدبرگزار می شود.

 

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: رضا حسینعلی پور، مسئول قرآن و عترت ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از برگزاری دو هزار کلاس حفظ و مفاهیم جزء سی قرآن با همت این کانون‌ها خبر داد و گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، از ۱۱ سال پیش همراه طرح قرآنی بشارت بوده و امسال نیز با تمام توان در این طرح مشارکت خواهد داشت.

وی افزود: از میان 24 هزار و 504 کانون در سراسر کشور، حدود دو هزار کانون فرهنگی این طرح را در ایام تابستان اجرا خواهند کرد.

حسینعلی پور از جوانان و نوجوانان به عنوان مخاطبین اصلی این کلاس‌ها یاد و تصریح کرد: در فاز اول طرح بشارت 1452، در تابستان و اوقات فراغت تابستانه، مباحث حفظ و مفاهیم جزء 30 قرآن کریم، از سوره ناس تا زلزال آموزش داده خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح و مشارکت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با طرح بشارت 1452، پاییز و زمستان 97 نیز ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که حدود ۳۰ هزار نفر در این طرح مشارکت داشته باشند.

مسئول قرآن و عترت ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پایان گفت: نام هر کدام از این افراد با کد ملی ثبت نام می‌شود تا حافظ یک جزء از قرآن شوند. همچنین در کنار حفظ قرآن، تدبر در مفاهیم و ترجمه قرآن هم به افراد آموخته می‌شود.

انتهای پیام

captcha