عرضه بیش از 130 اثر جدید و مشاوره‌های متنوع؛ شاخصه بخش حوزوی نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3716517
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

عرضه بیش از 130 اثر جدید و مشاوره‌های متنوع؛ شاخصه بخش حوزوی نمایشگاه قرآن

گروه اندیشه ــ سیدحسن طیب حسینی به ارائه توضیحاتی پیرامون بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن پرداخت و بیان کرد: ارائه بیش از 130 اثر جدید و اضافه شدن بخش مشاوره در بخش‌های متعدد از جمله ویژگی‌های این دوره است.

عرضه بیش از 130 اثر جدید و مشاوره‌های متنوع؛ شاخصه بخش حوزوی نمایشگاه قرآن

سیدحسن طیب حسینی، مسئول بخش حوزوی بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به ارائه توضیحاتی پیرامون این بخش پرداخت و بیان کرد: بخش حوزوی از بخش‌های محتوایی نمایشگاه است و سابقه شکل‌گیری این بخش در نمایشگاه قرآن دوازدهمین تجربه است و دوازهیمن سال نمایشگاهی مراکز حوزوی را تجربه می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: آنچه در این بخش قرار است انجام شود، ارائه آثار منتشر شده و تولید شده مراکز حوزی در زمینه قرآن وعترت است که طی یک سال اخیر تولید شده است و تاکید داریم که آثار نسبت به موضوعات قرآنی، جدید باشند و فرمت‌های مختلفی نیز در آثار وجود دارد که از جمله کتاب و نرم‌افزارها و ... را شامل می‌شود.
طیب حسینی بیان کرد: علاوه بر عرضه آثار در این بخش، میزبان مخاطبانی هستیم که برای مشاوره مراجعه می‌کنند. طبیعتا اینجا مشاوران نام آشنایی اعم از آقا و خانم حضور دارند که در زمینه‌های مختلف اعتقادی و پاسخ به احکام و شبهات فعال هستند، خصوصا این‌که در حوزه فرق و ادیان فعالیت خوبی دارند.
وی در ادامه تصریح کرد: سعی می‌کنیم در زمینه قرآن و حدیث نیز پاسخ‌گوی مشاور داشته باشیم، در زمینه بدعت‌ها و خرافات نیز زیاد کار شده و شبهات زیادی رواج یافته و نیاز به مشاوره‌های خاص است که این را امسال خواهیم داشت و بسیار پر مخاطب خواهد بود.
طیب حسینی گفت: طی ایام برپایی نمایشگاه، تلاش می‌کنیم که برنامه‌های جانبی خوبی را نیز داشته باشیم، آنچه که برنامه‌ریزی شده حدود بیست برنامه اعم از مسابقات، میزگردها، نشست‌های علمی و نقد و بررسی فیلم‌ها وسریال‌های دینی است و امیدواریم که در زمان خودش به بهترین شکل اجرا کنیم و به نحو احسن مخاطب را به عنوان دید و بازدید از محصولات قرآنی که به نمایشگاه آمده‌اند را اقناع کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در عین حالی که حدود بیست غرفه نمایشگاهی بزرگ را در اختیار داریم و بیش از این غرفه‌ای نداریم، اما میزبان 40 مجموعه از موسسات و مراکز حوزوی هستیم، به این صورت که برخی از موسسات، مراکز مستقلی دارند که در عرصه قرآن و عترت فعال هستند و مجموعه مراکز تابعه آنها نیز در یک غرفه محصولات را عرضه می‌کنند، از بین 135 موسسه درخواست کننده حضور در بخش حوزوی که مایل بودند به ارائه محصولات بپردازند، موفق شدیم در خدمت این مراکز باشیم که فعالیت‌های ملی و بین‌المللی دارند.
طیب حسینی بیان کرد: مراکز بزرگی مانند مجمع اهل بیت(ع) یا جامعه المصطفی که در 100 کشور فعالیت قرآنی دارد و مراکزی مانند دفتر تبلیغات که با گستره بزرگی فعالیتی که دارد و به عنوان نماد روشنفکری حوزه از ناحیه مقام معظم رهبری خوانده شده است که در خدمتشان هستیم و امیدواریم به خوبی میزبانی کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که ویژگی خاص این دوره از بخش حوزوی چیست تصریح کرد: آنچه که ما فکر می‌کنیم به عنوان امتیاز این بخش نسبت به ادوار قبل باشد، یکی ارائه آثار جدید است که بیش از 130 اثر جدید عرضه می‌شود که به قرآن دوستان ارائه می‌کنیم و بخش مشاوره است که در این بخش متنوع شده است و در موضوعات متنوع‌تری ورود شده است، همچنین در بخش نشست‌ها نیز اکتفا به نسشت با موضوعات جاری اجتماع نشده است بلکه بیشتر سعی شده که به آسیب‌ها بپردازیم.
طیب حسینی در انتها با اشاره به ساده بودن دکور غرفه‌ها گفت: آنچه در نمایشگاه اتفاق می‌افتد، حسب امکاناتی است که ستاد نمایشگاه می‌دهد. در عین حال، سادگی حوزوی را بیشتر می‌پسندیم و این هم جذابیت بخش حوزی است که سعی می‌کنیم اصالت خود را حفظ کنیم.
انتهای پیام

captcha