ضرب و شتم اولین جرم کشور/ آموزش سبک زندگی اسلامی به زندانیان
کد خبر: 3716280
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
جهانگیر:

ضرب و شتم اولین جرم کشور/ آموزش سبک زندگی اسلامی به زندانیان

گروه جامعه ــ رئیس سازمان زندان‌ها از آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی با محوریت کنترل خشم به زندانیان خبر داد و گفت: آشنایی زندانیان با سبک زندگی اسلامی که مملو از عطوفت، گذشت و صبر است می‌تواند بر خلق و خوی جوانان زندانی تأثیرگذار باشد.

ضرب و شتم اولین جرم کشور/ آموزش سبک زندگی اسلامی به زندانیان

اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه دلیل بسیاری از نزاع‌ها و مشاجره‌ها که منجر به محکوم شدن افراد در زندان می‌شود، عدم کنترل هیجانات و بروز خشونت است، گفت: برای مقابله با این آسیب که سبب می‌شود بخشی از جوانان دچار مشکل و روانه زندان شوند، ارائه آموزش‌هایی را در دستور کار خود قرار دادیم تا مانع از حضور دوباره این افراد در زندان به واسطه تکرار یک اشتباه باشیم.

وی از ارائه آموزش مهارت‌های زندگی با محوریت کنترل خشم به زندانیان خبر داد و گفت: مقابله با استرس‌ها و کنترل هیجانات از جمله مواردی است که در خلال این آموزش‌ها ارائه می‌شود. آشنایی زندانیان با سبک زندگی اسلامی که مملو از عطوفت، گذشت و صبر است می‌تواند بر خلق و خوی جوانان زندانی تأثیرگذار باشد.

جهانگیر به حضور روانشناسان و مددکاران در زندان به منظور ارائه آموز‌ش‌های سبک زندگی اسلامی اشاره و عنوان کرد: امروز اولین جرم کشور ضرب و شتم است و ضرورت ارائه این آموزش‌ها بیش از پیش محسوس است.

جهانگیر بیشترین میزان زندانیان جرائم غیرعمد را مربوط به استان فارس با دو هزار و 200 نفر، تهران با هزار و 861 نفر، اصفهان با هزار و ۵۱۱ نفر، خراسان رضوی با هزار و ۱۱۶ نفر و گیلان با هزار و 57 نفر برشمرد.

انتهای پیام

captcha