دو توصیه‌ رئیس سازمان اوقاف به «مختار دهقان»؛ شناسایی و تربیت استعدادهای قرآنی + عکس
کد خبر: 3713934
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
در دیدار با نفر دوم مسابقات مالزی عنوان شد؛

دو توصیه‌ رئیس سازمان اوقاف به «مختار دهقان»؛ شناسایی و تربیت استعدادهای قرآنی + عکس

گروه مسابقات ــ رئیس سازمان اوقاف صبح امروز در دیدار با نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی از تلاش‌های مختار دهقان برای دریافت رتبه در این مسابقات مهم جهانی، قدردانی و از وی و استاد راهنمایش تجلیل به‌عمل آورد.

تجلیل رئیس سازمان اوقاف از «مختار دهقان»/ برگزیدگان مسابقات به فکر استعدادیابی باشند

به گزارش ایکنا، «مختار دهقان» نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی و «سیدجواد سادات فاطمی» استاد راهنمای صبح امروز 23 اردیبهشت‌ماه با حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار حجت‌‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه شما برای قرآن به این مسابقات رفتید و اجر و قرب این کار نزد خدا محفوظ است، به صاحب سبک بودن قاریان ایرانی اشاره کرد و گفت: نکاتی که در این مسابقات برجسته بوده و نیز عواملی که باعث شده است تا این رتبه توسط نماینده ایران کسب شود، ثبت شود تا برای دیگر نمایندگان کشورمان در این مسابقات در ادوار آینده مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه موارد مثبت مسابقات باید ثبت شود تا در مسابقات ایران مورد استفاده قرار گیرد، افزود: ان‌شاالله برای اهداف متعالی قرآن و آنچه امام خمینی(ره) می‌خواستند و رهبر معظم انقلاب می‌خواهند، گام برداشته شود.
محمدی در بخش دیگری از صبحت‌های خود خطاب به نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اظهار کرد: افرادی مانند خودتان را تربیت کنید؛ چرا که اگر این افراد و استعدادها شناسایی شوند ارتقاء تلاوت در کشور را شاهد خواهیم بود. سازمان اوقاف از طرح‌هایی که منجر به شناسایی استعدادهای قرآنی شود، حمایت خواهد کرد.
رئیس سازمان اوقاف در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن تبریک مجدد به مختار دهقان و استاد راهنمای وی برای کسب رتبه در مسابقات مالزی، بر استفاده از چهره‌هایی همچون مختار دهقان در محافل و مناسبت‌های مختلف جهت اجرای تلاوت تأکید و بیان کرد: امیدوارم نکات فنی این مسابقات ثبت و به قاریانی که در ادوار آینده اعزام می‌شوند، ارائه شود تا آنها با آگاهی و دانش و تجربه لازم در مسابقات بین‌المللی حضور یابند.
در ادامه این دیدار نیز سیدجواد سادات فاطمی، استاد راهنمای نماینده ایران در مسابقات مالزی در سخنانی به یکی از نکات برجسته مسابقات مالزی اشاره و اظهار کرد: در متن مسابقات شاهد بودیم که یک مفسر قرآن در فواصل بین تلاوت‌ها نکات تفسیری آیات تلاوت شده را برای حاضران توضیح ‌می‌داد. این بخش از مسابقات توسط یکی از چهره‌های شناخته شده که تسلط بسیار خوبی هم بر اجرا داشت، بیان می‌شد که گاهی با گفته‌های خود سالن را به گریه و گاهی به خنده وا می‌داشت.

تجلیل رئیس سازمان اوقاف از «مختار دهقان»/ برگزیدگان مسابقات به فکر استعدادیابی باشند
وی همچنین بر ابراز تمایل قاریان کشورهای مالزی و مصر که در این مسابقات حضور یافته بودند برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اشاره کرد و افزود: بعد از اینکه نماینده ایران تلاوت خود را انجام داد، اساتید مالزیایی بر سطح بالای تلاوت وی تأکید کردند و شهادت دادند که قاری ایرانی بهترین قاری در این دوره از مسابقات بود.
سادات‌فاطمی تصریح کرد: قاریان کشورهای مالزی، اندونزی، رقبای قاری ایران بودند. آیات نماینده ایران، سخت‌ترین قرعه بود و خوشبختانه یک صفحه و نیم تلاوتی که مختار دهقان انجام داد در سطح مطلوب بود که همه را با نفس‌های بلند قرائت کرد. همه اقرار داشتند که نماینده ایران بهترین بوده است.
استاد راهنمای نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دو خاطره از استاد ابوالعینین شعیشع، قاری برجسته مصری اشاره و اظهار کرد: حدود سال 52 یا 53 بود که ایشان به ایران آمده بودند و من به همراه برادرم به دیدار ایشان رفتم، در آن زمان که حدود 10 سال سن داشتم، نزد این قاری برجسته مصری آیاتی را تلاوت کردم، ایشان در ادامه بر این موضوع که ایران بیشترین و بهترین استعدادهای قرآنی را دارد، تأکید کرد.
وی افزود: بار دوم که ایشان به ایران آمدند، گفتند با این جوی که در مصر وجود دارد و استعدادهای ویژه‌ای جذب تلاوت نمی‌شوند، آینده قرائت و تلاوت قرآن در دست ایرانی‌ها خواهد بود.
در بخش دیگری از این دیدار نیز مختار دهقان، دارنده رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در سخنانی از تمام افرادی که باعث شدند تا او در آرامش تمام به این مسابقات اعزام شود، قدردانی کرد و گفت: به صورت ویژه هم از استاد راهنمای خودم که نهایت رحمت خود را به کار گرفتند، قدردانی می‌کنم. اگر استاد سادات فاطمی نبود من نمی‌توانستم چنین تلاوتی در مسابقات مالزی داشته باشم و امیدوارم بتوانم جبران زحمات استاد را داشته باشم.
دهقان همچنین به وضعیت بد غذایی مالزی اشاره و اظهار کرد: شاید در طول برگزاری مسابقات یک یا دو بار بیشتر نتوانستیم از وعده‌های غذایی کشور مالزی استفاده کنیم و باید برای این موضوع فکر اساسی کرد.
همچنین در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ما باور نمی‌کردم کشور مالزی دو بار پشت سر هم یک ایرانی را صاحب رتبه کند، گفت: بعد از اینکه شهید منا محسن حاجی‌حسنی کارگر در مالزی رتبه اول را کسب کرد، نماینده ایران رتبه چهارم را به دست آورد و بنابر این این انتظار وجود نداشت که ایران را صاحب عنوان کنند.
وی افزود: مختار دهقان از پدیده‌های مسابقات سراسری قرآن در دوره قبل بود و از جمله ویژگی‌های ایشان باید به متواضع بودن و خود را سرباز قرآن دانستن، اشاره کنم.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه وعده‌های غذایی در ادوار گذشته نیز شاهد چنین مشکلاتی بوده‌ایم و می‌توان در این زمینه با سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در مالزی برای استفاده از خدمات غذایی رایزنی کرد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۱۵:۳۷
0
1
اختلاف 7 امتیاز مختار دهقان با قاری مالزی با هیچ متری قابل سنجش نیست و قطعا اتفاقاتی پشت پرده هست هر چند این روند تکیه بر مسابقات از ما اول هم غلط بود و سالهاست در تمام مسابقات بین المللی جهان داره این سیاسی کاری ها و سرخوردگی تحقیر نمایندگان شایسه ایرانی انجام میشه اما مسئولان قرآنی و برخی الان میگن باید تلاوتها بررسی شه که حرف مضحکی هست کاش به حرف پویش سراسری قرآنیان هر چه زوتد عمل شه و طومار مسابقات برای نجات سرمایه های قرآنی در هم بپیچد خود آقای دهقان تو مصاحبه فرمودن این خروجی تک نفر مسابقات ظلم است هر چند با این کارها خروجی یک نفر در سال هم نداریم .....تبریک به آقای دهقان عزیز
یکی از بچه ها
|
Saudi Arabia
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۱:۳۸
0
0
به نظرم مناسب نیست که به خاطر درست کردن ابرو، چشم را کور کنیم. همه چیز کسب رتبه نیست آن هم در مسابقه ای که به نظر برخی بزرگواران از دیدگاه های سیاسی متأثر است. این که عیار تلاوت قاریان ایرانی در جهان اسلام تجلی کند و نمایانده شود دستاورد کمی نیست. این که مسابقه نباشد و یا ما نماینده ای به مسابقات بین المللی اعزام نکنیم خوشحالی دو گروه را در پی خواهد داشت اول وهابیون که بگویند ببینید چگونه شیعیان را از عرصه رقابت های جهانی قرآنی کنار زدیم و دوم برخی مسؤلین عزیز خودمان که به دنبال هر بهانه ای برای حذف بودجه های قرآنی هستند مسابقه قرآن و اعزام به مسابقات با همین شرایطی که هست باشد اما مسابقات را دورهمی قرآنی و صرفا بخشی از جریان رشد یک قاری و حافظ بدانیم جلسات سنتی و هیات های قرآنی هم نقش خود را ایفا کنند ؛ کرسی های تلاوت و محافل و گردهمایی های قرآنی با سلیقه طراحی شده را هم داشته باشیم که این بیشتر کار بچه ها قرآنی است و از مسؤلین امید چندانی نمی توان داشت. فعالیت های قرآنی مردمی و فراگیر باشد چندان نگران کسب رتبه نیستیم مثل همان قاری مصری که در مسابقات مالزی شرکت کرده عیار تلاوتش را نشان داده و چندان هم حست رتبه را نمی خورد. ما که بحمدالله رتبه های خوب هم زیاد داشته ایم اما مردمی شدن فعالیت های قرآنی هدف عالی تری است که خوب است بیشتر برای آن تلاش کنیم.
captcha