برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در زنجان/ زنجان 500 حافظ کل قرآن کریم دارد
کد خبر: 3713480
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در زنجان/ زنجان 500 حافظ کل قرآن کریم دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در زنجان گفت: زنجان 500 حافظ کل قرآن کریم دارد.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به منظور تربیت حافظان قرآن کریم، آزمون‌های متعددی برگزار می‌کند که مهمترین آن آزمون سراسری اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه دیروز نیز سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم در زنجان برگزار شد، گفت: این آزمون به منظور اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم با حضور 70 نفر از 110 ثبت‌نام کننده برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آزمون سراسری قرآن کریم برای اعطای مدرک به حفاظ در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، اضافه کرد: مرحله شفاهی در شهریورماه برگزار خواهد شد.

صفی‌یاری با بیان اینکه این آزمون برای حفاظ در رده سه جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء قرآن کریم برگزار شد، افزود: کسانی که در این ازمون موفق شوند، برای 10 جزء نخست مدرک معادل دیپلم، 20 جزء مدرک معادل فوق دیپلم، 30 جزء مرحله نخست مدرک معادل لیسانس، مرحله دوم مدرک معادل فوق لیسانس و مرحله سوم مدرک معادل دکترا اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: در دوره قبلی آزمون سراسری حفاظ قرآن کریم برای اعطای مدرک 103 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد 60 نفر در آزمون مربوط شرکت کرده و 9 نفر مدرک معادل دریافت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 130 خانه قرآنی در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: همچنین تعداد مؤسسات قرآنی نیز 30 باب است.

صفی‌یاری با بیان اینکه در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته 500 حافظ کل قرآن کریم در زنجان تربیت شده است، گفت: به دنبال تربیت حافظان بیشتر در راستای ترویج معارف دینی و قرآنی هستیم.

وی با اشاره به اینکه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان محافل قرآنی بسیاری در استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: حضور مبلغان در مناطق مختلف، برگزاری مراسمات جزءخوانی و قرائت قرآن کریم نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha