وجود ۸ هزار مکان مذهبی در کشور
کد خبر: 3694574
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵

وجود ۸ هزار مکان مذهبی در کشور

گروه اجتماعی- مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه هشت هزار و ۸۴ بقعه و مکان مذهبی در کشور توسط مردم به صورت مشارکتی، حمایتی و مردمی اداره می شود، گفت: این بقاع توسط ۵۲ هزار هیئت‌امنا و خادمان اداره می‌شوند که نوع مدیریت در این سازمان، از پایین به بالاست.

 به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حمید عسکری سوادجانی، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در دوره آموزشی و توجیهی هئیات امنا، خادمین و مدیران امامزادگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهداف مدیریت اسلامی اظهار کرد: آگاه بخشی به انسان، تربیت معنوی و احیای ارزش‌های اسلامی، آزادسازی انسان‌ها از زنجیرهای اسارت و اقامه قسط و عدل خودجوش برخاسته از جامعه از جمله مهم ترین و کلیدی ترین اهداف مدیریت اسلامی است.

وی افزود: با توجه به این مسئله، می‌توان به راحتی درک کرد که انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب منحصر بفرد و غیرقابل مقایسه با سایر انقلاب‌ها چون انقلاب فرانسه، روسیه، چین و حتی انقلاب الجزایر که علی رغم اینکه از مساجد آغاز شده بود ولی هرگز اسلامی نشد.

وجود ۸ هزار مکان مذهبی در کشور

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه هشت هزار و ۸۴ بقعه و مکان مذهبی در کشور توسط مردم به صورت مشارکتی، حمایتی و مردمی اداره می شود، ادامه داد: این بقاع توسط ۵۲ هزار هیئت‌امنا و خادمان اداره می‌شوند که نوع مدیریت در این سازمان، از پایین به بالاست.

وی با اشاره به دیدار کارکنان سازمان اوقاف با مقام معظم رهبری اظهار کرد: پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان ذخایر معنوی کشور هستند، اداره کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بار دیگر در سازمان احیا شد و وظایف خود را به صورت متمرکز انجام می دهد.

عسکری، بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در امامزاده تأکید کرد و گفت: باید جوانان برای حضور در امامزاده و انجام فعالیت‌های فرهنگی، پای کار آورده شود که برای انجام چنین کاری باید از جوانان در هئیت امنای جدید امامزاده استفاده کرد تا در کنار سایرین، از انرژی آنها استفاده کرد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، به طرح آرامش بهاری نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح امامزاده‌های کل کشور همه ساله پذیرای بیش از ۴۰ میلیون زائر است که دو هزار و ۶۰۰ بقعه به صورت رسمی پذیرای میهمانان نوروزی هستند و سایر امامزادگان نیز به صورت آماده باش به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

captcha