بارور کردن ابرها در خراسان‌جنوبی جزو اولویت‌های وزارت نیرو است
کد خبر: 3694568
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

بارور کردن ابرها در خراسان‌جنوبی جزو اولویت‌های وزارت نیرو است

گروه اجتماعی- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باروری ابرها در خراسانجنوبی قطعا انجام می‌شود، اظهار کرد: بارور کردن ابرها در استان جزو اولویت‌های وزارت نیرو است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی، امروز۶ اسفند، در بازدید از دانشگاه صنعتی بیرجند و مجموعه سلف سرویس و کارگاه‌های فنی آن با اشاره به بودجه سال جاری، گفت: در بحث تبعیض، فحشا و فساد که یکی از مشکلات کشور است و مقام معظم رهبری نیز تأکید فرمودند در این بودجه نگاه‌ ویژه‌ای شد.
وی بیان کرد: یکی از این اقدامات افزایش حقوق است یعنی برای افرادی که حقوق بالایی دریافت می‌کنند درصد کمتر و برای افرادی که حقوق پایین می‌گیرند درصد بالاتر است یعنی برای افرادی که حقوق کمتری می‌گیرند ممکن است تا سقف 20 درصد افزایش حقوق داشته باشند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سویی مقامات، نمایندگان، رئیس جمهور، وزرا و افرادی که در قانون به عنوان مقامات محسوب می‌شوند افزایش حقوق نخواهند داشت و این امر بسیار خوب است البته به غیر از هیئت علمی و قضات که استثنا هستند.
عبادی خاطرنشان کرد: چراکه اعضای هیئت علمی به عنوان ذخایر کشور محسوب می‌شوند و این کار خوبی بود که مجلس انجام داد در برخی کشورها مانند چین هزینه و سرمایه گذاری هنگفت و فراوانی را انجام می‌دهد تا بتوانند نخبگانی که از کشور خارج شدند را نیز برگردانند.
وی ادامه داد: این امر باعث می‌شود اختلاف دریافتی‌ها چه در بخش خصوصی و چه دولتی به یکدیگر نزدیک‌تر شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به بحث آبخیزداری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بحث وضعیت آب مشکلات زیادی داریم و آب سفره‌های زیر زمینی به شدت کم شده و در بیشتر قسمت‌های کشور دچار مشکل هستیم.
عبادی تصریح کرد: در این راستا طبق کارشناسی‌های انجام شده به صورت متوسط کشوری پنج برابر کمبود آب زیر زمینی هرساله باران می‌بارد و به صورت روان آب از دست می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا با رئیس مجلس صحبت شد و دو طرح با همکاری کارشناسان بیرجند نوشته شد و به رئیس مجلس ارائه و سپس خدمت مقام معظم رهبری فرستاده شد تا رهبری اجازه را صادر کنند که حدود 500 میلیون دلار از صندوق ملی توسعه برای بحث آبخیزداری و آبرسانی به روستاها گذاشته شد که این مبلغ قابل توجهی برای بحث آبخیزداری است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث دانشگاه سال گذشته 5 میلیارد تومان اضافه شد، افزود: در این راستا امسال در مجموع 9 میلیارد تومان به بودجه دانشگاه اضافه شده است.
عبادی بیان کرد: از این میزان 7 میلیارد تومان برای محوطه‌سازی دانشگاه و 2 میلیارد در بودجه جاری اضافه شده است که اگر تخصیص خوبی داشته باشیم مشکلات عمرانی دانشگاه برطرف می‌شود.
وی به بحث باروری ابرها اشاره کرد و اظهار داشت: باروری ابرها در خراسان جنوبی قطعا انجام می‌شود؛ گرچه هیچ وقت باروری ابرها جای آبی که از آن استفاده می‌کنیم را نمی‌گیرد اما مهم این است از آب موجود درست استفاده کنیم و مدیریت و مصرف درستی داشته باشیم.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه در این زمینه دچار مشکل هستیم و نوع مدیریت مصرف آب از جهت مدیریت، مصرف و به خصوص در بخش کشاورزی مشکلاتی دارد و نوع مصرف ما به گونه‌ای است که کشورهای پر آب نیز اینگونه مصرف نمی‌کنند.
انتهای پیام

captcha