همایش ملی اخلاق کاربردی در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3694561
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

همایش ملی اخلاق کاربردی در اصفهان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- همایش ملی اخلاق کاربردی در سیره ائمه اطهار(ع) با تأکید بر آموزه‌های رضوی، در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از اصفهان، همایش ملی اخلاق کاربردی در سیره ائمه اطهار(ع) با تأکید بر آموزه‌های رضوی، هفتم و هشتم اسفندماه 1396 در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. 

«اخلاق، علم و دین، چالش‌ها و راهکارها»، «اخلاق حرفه‌ای، آسیب‌ها و راهکارها»، «اخلاق کلاسیک، آسیب‌ها و راهکارها» و «اخلاق معاصر، چالش‌ها و راهکارها» محورهای این همایش دو روزه است.
این همایش در روز اول دو میهمان ویژه دارد. محمد لگنهاوزن، چهره ماندگار فلسفه و استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بحثی با عنوان «جهان‌شمولی حقوق بشر» ارائه خواهد کرد و محسن جوادی، استاد فلسفه اخلاق دانشگاه قم و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بحثی با عنوان «تطبیق مبانی اخلاق کاربردی در غرب و اسلام» خواهد داشت. قرائت پیام حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری و ارائه چند مقاله، از دیگر برنامه‌های روز اول همایش است.
ارائه مقالات علمی در روز دوم همایش نیز ادامه می‌یابد اما میهمان ویژه برنامه مهدی بهادری نژاد، چهره ماندگار کشور و حائز نشان درجه یک دانش، عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی و استاد مکانیک دانشگاه صنعتی شریف است که درباره «اخلاق مهندسی» سخن خواهد گفت.
گفتنی است این همایش به همت گروه معارف دانشگاه اصفهان و با حمایت و همکاری معاونت فرهنگی- اجتماعی این دانشگاه برگزار می‌شود.

captcha