نگرش‌های امام موسی صدر بعد از نیم قرن در افق‌های اندیشگی طراوت دارد
کد خبر: 3694470
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
سیدعباس صالحی در گفت‌وگو با ایکنا:

نگرش‌های امام موسی صدر بعد از نیم قرن در افق‌های اندیشگی طراوت دارد

گروه اندیشه ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است نگرش‌های امام موسی صدر با وجود اینکه در برخی از موارد نیم قرن گذشته اما هنوز در افق‌های اندیشگی و راهبردی اجتماعی و سیاسی طراوت و تازگی دارد.

نگرش‌های امام موسی صدر بعد تز نیم قرن در افق‌های طراوت دارد

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از موسوعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» که صبح امروز در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در پاسخ به این پرسش که این موسوعه چقدر می‌تواند افق‌های روشن را به ما ارائه کند، بیان کرد: امام موسی صدر به عنوان یک شخصیتی بود که وجوه چند گانه‌ای را داشت، هم از جهت دانشی فقیه و مفسر و فیلسوف و حکیم بود و هم به عنوان کسی که در حوزه عمل اجتماعی فعال و در کنش بود.

وی در ادامه افزود: او کسی بود که در حوزه ارتباطات سیاسی نیز فعال بود و به عنوان شخصیت متمایز و ممتاز یک عالم دینی، شخصیتی اجتماعی و سیاسی را دارا بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگرش‌های ایشان در حوزه‌های مختلف ولو در برخی از موارد نیم قرن گذشته، اما هنوز در افق‌های اندیشگی و هم در افق‌های راهبردی اجتماعی و سیاسی طراوت و تازگی دارد.

وی در ادامه افزود: موسوعه‌ای که امروز ترجمه فارسی آن رونمایی شد می‌تواند کمک کند به کسانی که هم در حوزه‌های دانشی در علوم اسلامی و عقلی و اجتماعی و انسانی حرکت می‌کنند و هم به کسانی که در حوزه کنش‌های اجتماعی در حال حرکت هستند. از دانش و بینش و عمل و تاثیرات امام موسی صدر در این زمینه‌ها استفاده می‌شود.

صالحی بیان کرد: حتما این مجموعه می‌تواند در حوزه مقالات پژوهشی و پایان نامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و تاثیرات خوبی را در موضوعات و محتوا‌ها خواهد داشت.

captcha