نفرات برتر دومین مسابقه قرآنی فرابورس ایران معرفی شدند
کد خبر: 3694391
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
اختصاصی ایکنا/

نفرات برتر دومین مسابقه قرآنی فرابورس ایران معرفی شدند

گره اقتصاد ــ نفرات برتر دومین مسابقه قرآنی فرابورس ایران، صبح امروز یکشنبه 7 اسفندماه طی مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

نفرات برتر دومین مسابقه قرآنی فرابورس تجلیل شدند

به گزارش ایکنا، دومین مسابقه قرآنی فرابورس ایران، چند ماه قبل برگزار و مهلت ارسال آثار به این مسابقه تا پایان شهریورماه و موضوع این مسابقه قرآنی نیز آیات و روایات مرتبط با مسائل و چالش‌های موجود در بازار سرمایه، با موضوع «کج‌منشی» و «کژ‌گزینی» بود.

صبح امروز طی مراسمی در در فرابورس ایران، با حضور امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس از نفرات برتر این مسابقه تجلیل به عمل آمد.

براساس این گزارش اسامی سه برگزیده این مسابقه قرآنی به شرح زیر است:

نفر اول: سیدامیرحسین اعتصامی

نفر دوم: هاجر میرخوشحال

نفر سوم: سمیرا تقوی

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران طی سخنانی در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که در بازار سرمایه ما چنین مسائلی درباره معارف قرآن و حدیث شنیده می‌شود که بعضا دور از ذهن و تعجب‌برانگیز است؛ چراکه متأسفانه نگاه ما به معارف قرآن، بیشتر به خارج از زندگی دنیایی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مسابقه، تدبر در قرآن و روایات و توجه به آن در شکل گیری ادبیات اقتصادی درباره بازار سرمایه است. در بازارهای پیشرفته سرمایه در دنیا، از جمله در آمریکای شمالی، اخلاق در بازار سرمایه مطرح است و آنها با رویکردهایی که داشته‌اند، به این نکته رسیده‌اند که اخلاق در بازار سرمایه بسیار مهم است.

هامونی یادآور شد: بعد از بحران اقتصادی سال 2008 کشورهای پیشرفته به این نکته رسیدند که با وجود عمق بررسی‌ها در زمینه بازار مالی، بحران مالی باز هم پیش می‌آید؛ بنابراین بعد از آن بحران، اخلاق در بازار سرمایه تقویت شد و کرسی‌های متعددی در این زمینه برگزار کردند.

مدیر عامل فرابورس ایران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که من برای تقویت مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام، اما اکنون عنایتی به این مسئله در تحقیقات بازار مالی نمی‌شود؛ بنابراین باید نقش اخلاق در بازار را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

captcha