«باران» بوی عید گرفت
کد خبر: 3694314
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

«باران» بوی عید گرفت

گروه ادب ــ ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ویژه نوجوانان با حال و هوای عید نوروز منتشر شد.

«باران» بوی عید گرفت

به گزارش ایکنا، ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» که ویژه نوجوانان است و از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر می‌شود، تازه‌ترین شماره خود را، با طرح جلد «بهار در راه است» ارائه کرد.
سرمقاله این ماه، با عنوان «پیشگیری از یک بحران» به الگوپذیری از فرهنگ اسلامی پرداخته است. حجت الاسلام احمد شرفخانی مدیرمسئول ماهنامه، در بخشی از این سرمقاله نوشته است؛ می‌توانیم با کمی تفکر و تحقیق درباره فرهنگ اسلامی جامعه خودمان، الگوهایی را انتخاب کنیم که جزء انسان‌های بزرگ و شایسته باشند و بتوانیم با الگوپذیری از آنها به بلندترین درجه اجتماعی برسیم و از بحران‌های هویتی در شخصیت‌مان قبل از اینکه به وجود بیایند جلوگیری کنیم.
داستانی به عنوان «لباس عید» سعی دارد به با زبان داستانی به مرتب و منظم بودن تأکید کرده و در بخشی از آن نیز امام‌زاده موسی مبرقع(ع) از فرزندان امام محمدتقی(ع) و جد سادات رضوی را معرفی کرده که آستان مقدس این امامزاده در شهر قم واقع شده است. «آیه‌های شگفت» نیز یادداشتی از انسیه موسویان است که در بخشی از آن آمده است؛ تو با دعوت آسمانی‌ات با صدای دل‌نوازان اذان، ما رودهای پراکنده را به سوی دریای وجودت فرا می‌خوانی و ما می‌آییم تا در آن رحمت بیکرانه و زلال غرق شویم، تا با تو یکی شویم.
«گنجینه‌ای ارزشمند به نام عزت نفس» نیز به عنوان صفحه مشاوره به راه‌های بهبود عزت نفس، ویژگی افراد با عزت نفس بالا، علت‌های کاهش عزت نفس و چرا عزت نفس مهم است، پرداخته است. صفحه باران‌گرافی، به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) با عنوان «از تولد تا شهادت یاس کبود» اختصاص یافته و در بخش آیات آسمانی نیز داستانی با محوریت آیه 18 سوره «نحل» به قلم سیدمحمد مهاجرانی بیان شده است.
«بال‌های نامرئی»، «سفر شگفت‌انگیز شازده»، «خانه را در سه سوت بترکانیم، بتکانیم»، «آشنایی با برنامه‌های کاربردی گوگل»، نقد انیمیشن و «یادیاران» عناوین دیگری است که در دویست و هفتاد و یکمین شماره ماهنامه «باران» خواندنی است. این ماهنامه با بهای 5 هزار تومان در ویترین نشریه‌ها قابل دسترسی است.

 

انتهای پیام

captcha