تیم بهداشتی دانشگاه با ۷۰ نفر از نیروهای خود به کرمانشاه اعزام می‌شود
کد خبر: 3680700
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

تیم بهداشتی دانشگاه با ۷۰ نفر از نیروهای خود به کرمانشاه اعزام می‌شود

گروه اجتماعی: رییس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: تیم بهداشتی این دانشگاه در قالب ۱۴ گروه چهار نفره شامل پزشک، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس بهداشت محیط و ماما به همراه ۱۲ نفر پشتیبان که در مجموع شامل ۷۰ نفر می‌شوند به کرمانشاه اعزام خواهند شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وب دا، محمدرضا جویا، رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تیم اعزامی معاونت بهداشتی به مناطق زلزله زده غرب، گفت: در پی زلزله غرب کشور که نگرانی ارگان‌های مختلف را به دنبال داشت؛ معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از همان لحظات ابتدایی وقوع زلزله آمادگی خود را جهت کمک به زلزله زدگان اعلام کرد.
وی از تقسیم نیروهای اعزامی معاونت بهداشتی در چهار دسته خبر داد و بیان کرد: در روزهای اولیه پس از وقوع زلزله تیم هلال احمر خدمات مورد نیاز را ارائه و پس از این مرحله است که باید پیشگیری از بیماری‌ها، ترمیم زخم‌ها و مراقبت‌های لازم در حوزه پیشگیری از آلودگی محیط، آب و... توسط تیم بهداشتی دنبال شود.
رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعزام پزشک به عنوان رهبر تیم اعزامی جهت پیشگیری از بیماری ها اشاره و تأکید کرد: کارشناس مبارزه با بیماری‌های دسته دومی است که توسط معاونت بهداشتی به این مناطق اعزام می شود و مراقبت‌های لازم را در خصوص غربالگری افراد مشکوک مانند افراد سرماخورده در فصل سرد و... را انجام داده و با نمونه گیری و پیگیری مانع از رشد بیماری های شایع می‌شود.
دکتر جویا بیان کرد: واکسیناسیون گروه‌های خطر در هنگام وقوع زلزله مانند نوزادان، مادران باردار و سالمندان نیز در این میان دارای اهمیت بسیار است و با توجه به زایمان‌هایی که پس از زلزله در این مناطق داشته‌ایم باید واکسیناسیون‌های مادران باردار و دیگر گروه‌های خطر ادامه پیدا کند.
وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط نیز در این اعزام در کنار ما خواهند بود و نمونه برداری از محیط‌های غذایی، منابع آب، نظارت بر دفع آب و فاضلاب، دفع پسماندها و نظارت بر هر چه که در محیط از نظر بهداشت و سلامتی دارای اهمیت است را دنبال و با متخلفین برخورد می‌کنند.
رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز کرد: کارشناسان مامایی چهارمین دسته از گروه های اعزامی تیم بهداشتی دانشگاه به مناطق زلزله زده هستند؛ که تمامی مباحث مربوط به خانواده، بهداشت باروری، سلامت نوزادان، مادران باردار و مادران شیرده را دنبال می‌کنند.
دکتر جویا از آمادگی بالای تیم بهداشتی دانشگاه جهت اعزام به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و اظهار داشت: پس از فراخوان دانشگاه در قسمت معاونت بهداشتی از مجموع ۱۹ شهرستان تحت پوشش دانشگاه و هفت دانشگاه و دانشکده قطب (بجنورد، بیرجند، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، گناباد، اسفراین و نیشابور) ۳۵۰ نفر جهت حضور در مناطق بحران زده اعلام آمادگی کردند.
وی اضافه کرد: بر اساس نیاز کرمانشاه در خصوص وجود ۱۴ تیم چهار نفره بهداشتی از هر دانشگاه در هنگام حضور در این مناطق، دانشگاه مشهد نیز در مجموع از میان ۳۵۰ نفر داوطلب؛ ۷۰ نفر را در قالب ۱۴ تیم چهار نفره و ۱۲ نفر پشتیبان به این مناطق اعزام خواهد کرد.
رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: تمامی گروه‌های چهار گانه در این اعزام وسایل فنی و شخصی مورد نظر خود را همراه خواهند برد و همراه با تیم درمانی دانشگاه در این مناطق حضور خواهند یافت.

 

captcha