استقبال از رشته حفظ آزمون سراسری قرآن به نسبت دیگر رشته‌ها
کد خبر: 3679609
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
طی ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن تا امروز رخ داد؛

استقبال از رشته حفظ آزمون سراسری قرآن به نسبت دیگر رشته‌ها

گروه مسابقات: مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه از آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان تا امروز خبر داد و گفت: تا امروز شاهد بالاترین ثبت‌نام کنندگان با 79 درصد در رشته حفظ و کمترین ثبت‌نام کنندگان با دو و نیم درصد در رشته الکترونیک انس با قرآن بودیم.

محمد امیری، مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: اهدافی برای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در نظر گرفته شده است که اگر بتوان آن را پررنگ کنیم می‌توان در ساماندهی و جریان‌دهی به فعالیت‌های قرآنی کشور مفید و مؤثرتر واقع شود.
وی اظهار کرد: برای نخستین بار دو ارگان سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت ارشاد که بیشترین تعداد ثبت‌ نام و شرکت‌کنندگان در آزمون‌هایشان را داشته‌اند، در کنار هم قرار گرفته‌اند، فارغ از اینکه آزمون توسط کدام ارگان انجام شود.
امیری بیان کرد: با این ادغام سعی شد تا رخداد بزرگی در عرصه آزمون‌های کشور رخ دهند و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری کنند و بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی کشور تکمیل‌تر شود و به‌روزرسانی شود.
وی ادامه داد: کنار هم قرار گرفتن این دو نهاد موجب می‌شود که خیلی از استاندارهایی که در آزمون‌های حفظ قرآن لحاظ نکرده‌ بودیم در آن لحاظ کنیم و ارزیابی بهتر و منطقی‌تری از شرکت‌کنندگان انجام شود.
مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه بیان کرد: طی سال گذشته 15 دوره آزمون حفظ و مفاهیم توسط ارشاد و پنج دوره نیز توسط اوقاف برگزار شد و لیکن جمع کثیری از این مخاطبان افرادی بودند که در هر دو آزمون حضور پیدا می‌کردند لذا این موازی‌کاری برداشته شد و این موجب شد که آمار مخاطبان واقعی‌تر شود و قاعدتا برای رسیدن به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، قدم اول شناخت جامعه آماری و مخاطبان هست و اینکه کجای این نقشه قرار داریم و برای آینده پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.
امیری اضافه کرد: امید است که این الگویی شود که واقعاً طی سال‌های آینده بتوانیم این آزمون را سراسری کنیم که نهاد‌های مختلف که در کشور فعالیت‌های قرآنی و حفظ و مفاهیم می‌کنند بتوان آن را تعمیم داد تا سایر نهادها و ارگان‌ها در کنار هم قرار گیرند و کاری باشکوه و همراه با جلوه خوبی از جامعه قرآنی کشور برپا شود.
وی با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان تا امروز، 16 دی‌ماه، بیان کرد: ثبت‌ نام‌ها از 18 آذرماه آغاز شد و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد که با وجود گذشت 28 روز از ثبت‌ نام، حدود 46 هزار و 500 نفر آماری هست که در پایگاه‌ اینترنتی ثبت‌ نام کرده‌اند.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم براساس رشته‌های ثبت نامی آماری را به تفکیک بگوییم باید گفت بیش از 79 درصد در رشته حفظ قرآن، بیش از 14 درصد در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن و بیش از سه درصد معارف اهل‌ البیت و دو و نیم درصد هم رشته الکترونیک انس با قرآن شرکت‌ کردند که امیدواریم این روند افزایشی را تا پایان مراحل ثبت‌ نام شاهد باشیم.

captcha