اعزام تیم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
کد خبر: 3676154
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
اسفندماه صورت می‌گیرد؛

اعزام تیم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

گروه اجتماعی: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تیم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اسفندماه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور خواهد داشت که با توجه به آمادگی کسب شده این حضور پررنگ بین دو تا سه هفته خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وب دا، دکتر شاپوربدیعی، عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌ریزی استقرار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط معاون درمان وزارت بهداشت صورت گرفته؛ که حضور دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به تغییر برنامه از حضور یک هفته‌ای دانشگاه ها به دو تا سه هفته تغییر پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حضور دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمناطق زلزله‌زده اواخر اسفندماه خواهد بود، که با توجه به اهمیت مسئله نوروز، حضور زائران در شهر مشهد و اهمیت حضور نیروهای دانشگاه در زمان شلوغی شهر؛ در تلاش هستیم که در صورت رضایت وزارت بهداشت بتوانیم تیم دانشگاه مشهد را در اوایل اسفندماه به کرمانشاه اعزام کنیم.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فرصت خدمت و حضور در کنار هموطنان زلزله‌زده را موجب افتخار دانست و گفت: هیات رئیسه دانشگاه نیز به دنبال کسب فرصت خدمت به هموطنان زلزله‌زده هستند و با برقراری تماس در این مدت تلاش کرده اند تا کمک های مورد نیاز را به منطقه ارسال و نیروی انسانی مورد نیاز و برخی تجهیزات نیز در زمان مشخص شده به منطقه فرستاده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روحیه داوطلبان حضور در مناطق زلزله زده غرب کشور را قابل تحسین دانست و اظهار کرد: دانشگاه مشهد با توجه به آمادگی کسب شده طی این مدت؛ حضور پررنگ تری در اسفندماه در منطقه خواهد داشت تا به وظیفه خود عمل کند و بر این اساس از نیروهای داوطلب تقاضا داریم آمادگی خود را حفظ کنند زیرا به طور حتم از این پتانسیل استفاده خواهد شد.

دکتر بدیعی از اطلاع‌رسانی لازم جهت استفاده از همه امکانات برای حضور در مناطق زلزله زده خبر داد و ابرازکرد: در حوزه حیطه درمان حدود ۴۰۰ داوطلب در رشته‌های مختلف جهت حضور در کرمانشاه اعلام آمادگی کرده اند که در این میان می‌توان به اعلام آمادگی اعضای هیأت رئیسه دانشگاه نیز جهت حضور در این مناطق اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر کمک‌های قابل توجه کارکنان در حوزه نقدی، کمک‌های پشتیبانی نیز به مناطق ارسال شد و تجهیزات و لوازم مصرفی نیز در هنگام اعزام نیرو به مناطق فرستاده می شود که در این خصوص تجربه مشهد در خصوص زلزله‌های رخ داده در شرق کشور می‌تواند کمک کننده باشد.

captcha