مرکز رسیدگی به امور مساجد متولی کرسی‌های تلاوت باشد
کد خبر: 3671129
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
مجید عنان‌پور:

مرکز رسیدگی به امور مساجد متولی کرسی‌های تلاوت باشد

گروه جلسات و محافل: مجید عنان‌پور، قاری قرآن گفت: شاهراه تقویت کرسی‌های تلاوت قرآن مساجد هستند که باید با اهتمام امام جماعت و هیئت‌امنا و به ویژه توجه مرکز رسیدگی به امور مساجد این مهم صورت پذیرد.

مرکز رسیدگی به امور مساجد، متولی کرسی‌های تلاوت باشد

مجید عنان‌پور، قاری قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: در اولین روز از ماه مبارک رمضان ۱۴۳۷ بود که مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی(ره) و در جمع نخبگان قرآنی کشور فرمودند: «یکی از کارهایی که خیلی خوب است در کشور انجام بگیرد این است که ما جلسه تلاوت قرآن داشته باشیم. منظور از جلسه تلاوت قرآن این است که جلسه‌ای تشکیل بشود، افراد حاضر بشوند، قاری قرآن بنشیند آنجا قرآن بخواند؛ مستمعین هم فقط برای شنیدن قرآن بیایند آنجا بنشینند؛ بیایند بنشینند و قرآن را بشنوند. این خیلی مؤثّر است. این از خواندنِ خود انسان هم در مواردی تأثیرش بیشتر است».
عنان‌پور ادامه داد: پس از بیانات مقام معظم رهبری بحمدلله کرسی‎های تلاوت قرآن کریم در کشور و به ویژه شهر تهران رونق گرفت و محور این فعالیت‌ها هم نهادهای مردمی بودند. کرسی‌های تلاوت دارالقرآن تسنیم، مهدیون، طرح هر مسجد یک کرسی تلاوت و ... همگی از این نوع فعالیت‌ها هستند.
این فعال قرآنی افزود: یكى از نقش‌هاى اساسى مسجد این است كه زمینه عبادت پرشور و خالصانه را فراهم کند تا مؤمنان در آنجا با پرداختن به نماز و ذكر و دعا، زنگار غفلت از دل و جان بشویند و با خداوند متعال (به معناى واقعى كلمه) انس بگیرند.
وی با بیان اینکه در حقیقت، برترین و اصیل‌ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است، تصریح کرد: بر همین مبنا نقش و جایگاه مسجد در ساخت فرهنگ عمومی جامعه دینی بسیار مهم است که مغفول مانده است. مقام معظم رهبری در جمع ائمه جماعت مساجد فرمودند «روح مسجد، کالبد زندگی را پرنشاط و پرانگیزه می‌سازد. در هر جا سامان زندگی است، مسجد، مرکز و کانون اصلی است».
عنان‌پور بیان کرد: با همه این مطالب نقش محوری مساجد در تقویت کرسی‌های تلاوت نباید فراموش شود و این مهم صورت نخواهد گرفت مگر با همت و تلاش ائمه جماعات، هیات امنای مساجد و به ویژه مرکز رسیدگی به امور مساجد.
وی ادامه داد: دوستان ما در طرح «هر مسجد یک کرسی تلاوت قرآن کریم» در ابتدا همکاری تنگاتنگی با یکی از نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد داشتند که هر هفته سه مسجد را برای برپایی کرسی تلاوت معرفی می‌کردند و قاریان قرآن کریم بدون هیچ چشم‌داشتی جهت تلاوت قرآن در مساجد حضور پیدا می‌کردند که پس از مدتی بدون دلیل قانع کننده‌ای متاسفانه قطع همکاری کردند. این عزیزان رایزنی با ناحیه دیگر را پیگیری کردند که با سالات جالب و سردرگم مواجه شدند که در نهایت به نتیجه منجر نشد.
این قاری قرآن کریم گفت: سؤال اینجاست که آیا برای برگزاری کرسی تلاوت قرآن در مساجد باید این مسیر پر پیچ و خم را طی نمود؟ مرکز رسیدگی به امور مساجد باید متولی برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم در مساجد باشد و از این قبیل فعالیت ها حمایت نماید، منظور از حمایت، صرفا حمایت مالی نیست. طرح «هر مسجد یک کرسی تلاوت» این آمادگی را دارد که با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و یا دیگر سازمان‌های مرتبط در جهت ترویج کرسی‌های تلاوت قرآن کریم قدم بگذارد که علاقه‌مندان جهت ارتباط نیز می‌توانند با روابط عمومی طرح مذکور به شماره 09104633528 تماس بگیرند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۴:۳۷
0
0
احسنت بر استاد بزرگوار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۶:۰۳
0
0
امیدوارم مورد توجه مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار گیرد
captcha