سمن ها به اعتبار دولتی متکی نباشند/ لایحه احیای سازمان جوانان در راه مجلس
کد خبر: 3655234
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
تندگویان:

سمن ها به اعتبار دولتی متکی نباشند/ لایحه احیای سازمان جوانان در راه مجلس

گروه اجتماعی: معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان، پایگاه های مردمی و اجتماعی خود را حفظ کنند و متکی به اعتبارات دولتی نباشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، محمد تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان، عصر امروز 29 مهرماه در نشست با سمن های چهارمحال و بختیاری که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، افزود: هر جا نهادهای مردمی به سمت دولتی شدن رفته اند، از مردم فاصله گرفته اند.
وی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دفاع مقدس جوانان در مدیریت کشور نقش آفرین بودند، گفت: در دوره ای جوانان دیده نشدند و کمتر در جایگاههای مدیریتی قرار گرفتند اما در دولت دوازدهم با انتخاب یک وزیر جوان، گامهای لازم برداشته شد.
به گفته وی، در وزارتخانه ها نیز وزرا از معاونان جوان استفاده می کنند و در معاونت سازماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان، سن مدیریت 10 سال کاهش یافته است.
تندگویان افزود: دولت دوازدهم لایحه احیای سازمان ملی جوانان را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده و این لایحه اکنون در مجلس شورای اسلامی است و سمن های می توانند به عنوان بازوان نمایندگان مجلس در استانها خود برای احیای این سازمان تلاش کنند.
به گفته وی، دولت تابع نظر مجلس است و هر چه مجلس شورای اسلامی در این زمینه تصمیم گیری کند دولت آن را اجرا خواهد کرد.
تندگویان تصریح کرد: اکنون در کشور نگرش به سمن ها در حال تغییر است و هر کجا سمن ها افزایش یافته، نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کرده اند و این یک پیام روشن برای دولت است.
وی گفت: مجمع ملی سازمان های مردم نهاد تا پایان آذرماه امسال فعال می شود و اساسنامه آن نیز در حال تدوین است.
تندگویان تاکید کرد: تعداد سمن ها در دولت یازدهم به 2 هزار سمن رسیده و انتظار می رود تا پایان دولت دوازدهم به 6 هزار سمن افزایش یابد.
به گفته وی، شبکه تخصصی سمن ها در کشور بزودی با هدف توسعه رویکرد علمی و اجتماعی فعال می شود و زمینه همکاری این مدیریت با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و نهادهای دیگر فراهم شده است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: انتظار می رود که وزارت ورزش و جوانان در راستای تجهیز خانه جوانان استان کمک لازم را انجام دهد.
حسین زمانی افزود: حمایت از سمن های مردم نهاد جوانان در دستور کار دولت دوازدهم است و سمن ها نقش مهمی در شهرها و روستاها دارند.
به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای 155سازمان مردم نهاد جوانان است.
سازمانهای مردم نهاد یا سمن (NGO) تشکلهای غیرانتفاعی غیر دولتی هستند که در حوزه های مختلف اجتماعی فعالیت می کنند.

captcha