بررسی دلایل انحراف از مسیر قرآن در نشست «تفسیر قرآن در گذشته و امروز»
کد خبر: 3655216
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

بررسی دلایل انحراف از مسیر قرآن در نشست «تفسیر قرآن در گذشته و امروز»

مسئله افراطی‌گری به عنوان نتیجه انحراف از مسیر صحیح قرآن، موضوع اصلی برگزاری کنفرانس بین‌المللی علمی، کاربردی تفسیر قرآن در گذشته و امروز بود که روز گذشته در تاتارستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  فارس نوشت: کنفرانس بین‌المللی علمی، کاربردی «تفسیر قرآن در گذشته و امروز» در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان در روز جمعه 28 مهرماه برگزار شد.

«کمیل اسحاق‌اف» مشاور رئیس جمهور تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی بولگار، فرید سلمان معاون اول مفتی جمهوری تاتارستان، مدیر مرکز تحقیقات قرآن و سنت اصیل جمهوری این جمهوری، مرات حسام‌اف رئیس اداره بخش همکاری سازمان‌های مذهبی بخش سیاست داخلی دفتر ریاست جمهوری از جمله مهمانان حاضر در این کنفرانس بودند.

مسئله افراطی‌گری به عنوان نتیجه انحراف از مسیر صحیح قرآن، موضوع اصلی برگزاری این کنفرانس بین‌المللی علمی- کاربردی تفسیر قرآن در گذشته و امروز بود. «رفیق محمد شین» مدیر انستیتو اسلامی روسیه در سخنان خود در این کنفرانس اظهار داشت که پیدایش چنین پدیده‌ای در قالب جهانی شدن، معلول این است که جامعه در حال رادیکال شدن است.

رفیق محمدشین تاکید کرد: «این مسئله تنها مرتبط به جهان اسلام نیست، بلکه تمام جامعه جهانی را شامل می‌شود. در جهان اسلام در حال حاضر تغییر شکل پروسه‌ها و جریانات اجتماعی، سیاسی بسیاری در حال انجام گرفتن است که نباید بدون توجه از کنار آن گذشت. کشورهای اسلامی در حال تغییر هستند، قدرت‌ها تغییر می‌کنند، دولت‌های جدید روی کار می‌آیند، تحول جوامع اسلامی اروپایی در حال جریان است. در این بین، تنها منبع اصلی قرآن است، پس تفسیر و استفاده درست از دستورات آن نقش اساسی و تعیین کننده دارد.»

در بخش دیگری از این نشست، مسائل مختلف مرتبط با جامعه اسلام، از قبیل نقش بانوان در مبارزه با ایده‌های افراطی‌گرایانه، مسائل مربوط به احیا اصول مذهبی میهنی، مسئله روابط بین مذهبی و بین قومیتی، در این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
captcha