تشكيل ستاد كمک‌‌رسانی به مردم ميانمار و يمن در استان بوشهر + عکس
کد خبر: 3654839
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
امام جمعه موقت بوشهر:

تشكيل ستاد كمک‌‌رسانی به مردم ميانمار و يمن در استان بوشهر + عکس

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام دشتی گفت: روز 28 مهرماه تا پنجم آبان‌ماه به‌عنوان روز كمک به مردم ميانمار و مردم يمن نامگذاری شده است و ستاد به‌صورت متحد در سطح استان‌ها تشكيل شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين دشتی، امام جمعه موقت بوشهر، 28 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه اين شهر با بيان اينكه تقوا يعنی خداترسی و فرار از گناه و انحرافات دنيوی، گفت: انسان مؤمن در زندگی شخصی، كاری، اجتماعی و اقتصادی خود باید مسائل شرعی و مستحبات و واجبات را مورد دقت قرار دهد و برای دوری از گناه و حفظ تقوا به‌سوی درگاه خدا برود.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه افزود: روحيه كمک به فقرا را بايد در زندگی خود احيا و زنده كنيم و همه مؤمنان و مؤمنات می‌بايست مقداری از اموال و درآمد ساليانه خود را جهت كمک به فقرا و افراد مستضعف قرار بدهند و كنار بگذارند.
وی با اشاره به اينكه مجاهدت و جهاد با نفس بزرگ‌ترين جهاد است، اظهار کرد: انسان بايد با جهاد نفس در زندگی از خود مراقبت كند.

جهاد اصغر مقدمه جهاد اكبر است
امام جمعه موقت بوشهر با بيان اينكه جهاد اصغر مقدمه جهاد اكبر است، ادامه داد: جانباز جهاد اصغر در دنيا و آخرت ضاحب افتخار است و انسان بايد با اعتياد نفس و اعتياد درونی خود بجنگد؛ مقوله جهاد با نفس در برابر انحرافات و تهاجم و شبيخون فرهنگی از تعبير قرآن اين است كه كسانی كه در راه خدا هم با مال خود و هم با نفس خود می‌جنگند اينها همواره پيروز هستند.
حجت‌الاسلام دشتی با بیان اينكه روحيه ستم‌ستيزی و استكبارستيزی در ميان پيامبران ما بوده است، تصريح كرد: جهاد در راه خدا و در راه دفاع از مستضعفان بايد با نصرت گرفتن از خدا و به ياری گرفتن از ولی خدا همراه باشد تا شاهد فتح‌الفتوح بزرگ جامعه اسلامی باشيم.
وی با نگاه تحليلی به ديدار نخبگان علمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ما مردم دريادل استان بوشهر و مردم انقلابی ايران هميشه خط خود را از رهبريت امت می‌گيريم و راه ملت ايران بر اساس توجه به رهنموده‌های رهبر معظم انقلاب است و اين همان پيام شجاعت و نترسی مردم مجاهد ايران در مقابل دشمنان ابرقدرت و بيگانه است و وظيفه ما مقابله با استكبارستيزی است، زيرا آنها با ايجاد رعب در جامعه جهانی قصد حركاتی تكفيری و شيطانی بر عليه دين خدا و اسلام ناب محمدی(ص) دارند و هدف نهايی آنها بر هم زدن وحدت شيعه و سنی است.

ترامپ عروسک خيمه‌شب‌بازی سردمداران اروپايی و آمريكايی است
مدرس حوزه علميه امام خمينی(ره) شهرستان بوشهر با بيان اينكه پديده ظلم در يمن و كشتار مردم مظلوم ميانمار و در ديگر سرزمين‌های اسلامی محصول بنگاه‌داران غرب‌زده استكباری و آمريكايی است، عنوان كرد: ترامپ عروسک خيمه‌شب‌بازی سردمداران فكور و برنامه‌ريزان اروپايی و آمريكايی است كه با اين حركات مضحكانه قصد دارند با همدستی يكديگر بر روند اجرای برجام خلل وارد كنند.

تشكيل ستاد كمک‌‌رسانی به مردم ميانمار و يمن در استان بوشهر
خطيب موقت جمعه بوشهر با اشاره به اينكه كمک‌رسانی به مردم مظلوم ميانمار و يمن يک نوع جهاد اسلامی و قرآنی در راه خدا است، اظهار کرد: روز 28 مهرماه تا پنجم آبان‌ماه به‌عنوان روز كمک به مردم ميانمار و مردم يمن نامگذاری شده است و ستاد به‌صورت متحد در سطح استان‌ها تشكيل شده است و در استان بوشهر اين ستاد زير نظر آيت‌الله صفايی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی استان و امام جمعه بوشهر به‌منظور كمک‌رسانی به مردم ميانمار و يمن تشكيل شده است.
حجت‌اسلام دشتی در پايان معرفی عبدالكريم گرواند را به‌عنوان استاندار جديد بوشهر به مردم این استان تبريک گفت و تأكيد كرد: از نماينده عالی دولت در استان بوشهر انتظار می‌رود برای توسعه و پيشرفت هر چه بهتر اين استان از ظرفيت نخبگان علمی علوم انسانی بومی و به‌ويژه نماينده ولی فقيه بهره‌مند شود كه جهت رشد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر بتواند قدم‌هاي بلندی مطابق با نقشه راه بردارد.
خبرنگار: حامد فكوری
عكاس: عباس فخری‌مقدم
captcha