پاسخ‌های معاون قرآن وزیر ارشاد به سؤالات قرآنیان استان تهران/ مؤسسات ایده بدهند، حمایت می‌شوند
کد خبر: 3652240
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
در مجمع عمومی جمعیت قرآنی استان تهران مطرح شد؛

پاسخ‌های معاون قرآن وزیر ارشاد به سؤالات قرآنیان استان تهران/ مؤسسات ایده بدهند، حمایت می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی دهمین مجمع عمومی جمعیت قرآنی استان تهران، جلسه پرسش اعضا از معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد نیز برگزار شد و حجت‌الاسلام حشمتی، ضمن تشریح فعالیت‌های این معاونت به سوالات پاسخ داد. وی حمایت از ایده‌ها به ویژه حول موضوع فهم قرآن را اولویت کارش برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دهمین مجمع عمومی جمعیت قرآنی استان تهران، عصر روز گذشته، جمعه، 21 مهرماه با حضور اعضای فعال این جمعیت چون قاریان، حافظان، پیشکسوتان، فعالان، مدیران موسسات و اساتید و مدرسان قرآن کشورمان در سالن اجتماعات مسجد نور تهران برگزار شد.

این مراسم که با اجرای سیدوحید مرتضوی، کارشناس ـ مجری شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود. جلسه پرسش و نقد منصفانه حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برگزار شد. برپایی چنین جلساتی و پرسش از مدیران، هر از چندگاهی توسط این مجمع صورت می‌گیرد و این‌بار نوبت به عملکرد قرآنی وزارت ارشاد رسید.

در ابتدای این مراسم، تلاوت سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان در فضای مسجد طنین‌انداز شد و سپس از این قاری بین‌المللی کشورمان که در رشته قرائت سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، رتبه نخست را کسب کرد با اعطای هدیه‌ای تجلیل به عمل آمد.

در ادامه، طاهری از اعضای شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران سؤالات مطرح شده از سوی اعضا را که در بازه زمانی مشخص به دفتر جمعیت قرآنی تحویل داده شده بود از معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید.

جمعیت قرآنی استان تهران سعید پرویزی

در ابتدا از حجت‌الاسلام حشمتی خواسته شد تا شرح مختصری از فعالیت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و ارتباطش با جمعیت قرآنی و بطور کل با جامعه قرآنی بگوید، وی گفت: پیش از اینکه معاونت قرآن و عترت ارشاد را عهده‌دار شوم، مدیریت کانون‌های مساجد را در ارشاد برعهده داشتم که در حاشیه فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی نیز انجام می‌شد و پیش از آن نیز در سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌هایی در حوزه فرهنگی، دینی و مساجد انجام می‌دادم.

معاون قرآن وزیر ارشاد اظهار کرد: این معاونت، ابتدا مرکز تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ذیل معاونت فرهنگی تعریف شده بود، فعالیت می‌کرد، اما در ادامه زیر نظر وزیر ارشاد به صورت مستقل اداره شد.

حشمتی ادامه داد: در دولت نهم و دهم این مرکز مورد توجه قرار گرفت و اواخر دولت دهم پیشنهاد معاونت قرآن داده شد و همزمان شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز در کشور فعال شد که شاید انگیزه اصلی ارتقای این مرکز به معاونت فعالیت شورای توسعه بوده باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اصلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سه حوزه از ناحیه دولت چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و علوم دخالت دارند و وزارت بهداشت و درمان نیز در کنار آن مجموعه‌ها فعال است.

حشمتی با اشاره به اینکه ارتقای مرکز تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در حدود سال 1391 ابلاغ شد، افزود: از جمله رؤسای این مرکز، نظری، ضرغامی، خواجه‌پیری و حجت‌الاسلام حمید محمدی بودند که سپس وی اولین معاون قرآن و عترت ارشاد بود و من دومین معاونت قرآن و عترت وزیر ارشاد هستم.

وی با اشاره به اینکه براساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی وظایفی برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است، اظهار کرد: کمیسیونی با عنوان تبلیغ و ترویج عهده دار هماهنگی، هم‌افزایی و سازماندهی وضعیت تبلیغ و ترویج قرآن در کشور است که رئیس آن وزیر ارشاد و دبیری آن با معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد اضافه کرد: اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی که در این سال‌ها شاهد کاهش آن هستیم بین این سه وزارتخانه که بیان کردم، تقسیم می‌شود که وزارتخانه‌ها متولی تقسیم آن در دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی و اتحادیه‌های قرآنی هستند.

وی با اشاره به بیان اجمالی وظایف معاونت، ادامه داد: از جمله این وظایف از زمان آغاز فعالیت مرکز تبلیغ و ترویج نیز عهده‌دار آن بوده است، صدور مجوز و حمایت از مؤسسات قرآنی است که در حال حاضر حدود دو هزار مؤسسه از سوی وزارت ارشاد ثبت شده است و از برخی از مؤسسات حمایت‌هایی شده است.

حشمتی با اشاره به وظیفه دیگری که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از معاونت خواسته شده است، اظهار کرد: بیمه فعالان قرآنی برعهده این معاونت گذاشته شده است. امروز شاهد هستیم که پنج هزار و 500 نفر دارای بیمه فعال قرآنی هستند که البته تعداد آنها سه هزار و 500 نفر بوده است که طی پایان سال 95 دو هزار نفر نیز به این جمع پیوستند و چهار هزار و 500 نفر در نوبت داریم.

جمعیت قرآنی استان تهران

وی ادامه داد: کارهای مختلف و متنوعی از سوی معاونت انجام می‌شود که یکی از آنها برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن و نمایشگاه‌های قرآن استان‌ها، هفته‌های قرآن و عترت و جشنواره‌ها و ... که از عمده وظایف حوزه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است.

حشمتی با اشاره به اینکه دو سال است که شعاری با عنوان «فهم قرآن» را برای معاونت انتخاب کرده‌ایم، اظهار کرد: برای خودمان مأموریت انتخاب کرده‌ایم که این مأموریت خاص و ویژه ما است و امیدواریم در حوزه فهم قرآن کمک کنیم تا کاری که در زمینه گفتمان‌سازی قرآنی و فهم قرآن بر زمین مانده است، انجام شود و در این حوزه که تولیت آن را معاونت برعهده گرفته است، بتوانیم پررنگ‌تر کارها را به جلو ببریم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص روند تأسیس مؤسسات قرآنی اظهار کرد: در حال حاضر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی به ریاست معاون قرآن وزیر ارشاد تشکیل شده است که 9 عضو دارد و دبیری آن برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است. این هیئت متولی تمام امور مؤسسات از جمله صدور مجوز است که نخستین فعالیتش نیز ادغام اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها بوده است که چند استان چون تهران مانده است که در نهایت اتحادیه کشوری نیز برای هماهنگی بهتر کارها ادغام خواهد شد که صدور مجوز‌های مؤسسات و حمایت از آنها به طور کل توسط این هیئت 9 نفره انجام می‌شود.

وی در خصوص نحوه عضویت قرآنیان برای بیمه فعالان قرآنی تصریح کرد: مدتی پیش از طریق پایگاه اینترنتی معاونت، فراخوانی برای این موضوع اعلام شد که بر این اساس 10 هزار نفر ثبت نام شدند که اگر مورد خاصی باشد براساس آن سهمیه خاص، بیمه به پیشکسوتان تعلق می‌گیرد به شکل عادی باید صبر کنیم تا پالایش چهار هزار و 500 ثبت نامی بیمه فعالان قرآنی نیز انجام شود و سپس دوباره فراخوان اعلام می‌شود و افراد واجد شرایط می‌توانند با مطالعه آیین‌نامه بیمه فعالان قرآنی که در این پایگاه اینترنتی بارگذاری شده است، برای ثبت نام اقدام کنند و سپس مراحل بعدی انجام می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در خصوص حمایت این معاونت از NGOهای قرآنی و فعالان قرآنی در کشور عنوان کرد: از جمعیت‌های قرآنی و تشکل‌های قرآنی بطور عموم حمایت می‌کنیم، اما حقیقت اینست که تعداد این تشکیلات قرآنی با مجوزها‌یی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی نیز صادر شده است به پنج هزار می‌رسد که برخی از آنها خانه قرآن، جلسات قرآن، مرکز، دارالقرآن و مؤسسه هستند و علی سویه نمی‌شود گفت که ما از همه اینها حمایت می‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم اگر مجموعه‌های قرآنی طرح و ایده‌ای در این حوزه‌ها داشته باشند که تازه و نو باشد، آنها را مطالعه می‌کنیم در صورت به نتیجه رسیدن نیز تفاهم‌نامه‌ و توافق‌نامه‌ای خواهیم داشت و سعی می‌کنیم که حمایتی نیز داشته باشیم.

حجت الاسلام حشمتی

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از سوی این معاونت در خصوص برخی از طرح‌های قرآنی مؤسسات صورت گرفته است، گفت: مثل طرح ملی تلاوت و طرحی از سوی مؤسسه بیت‌الاحزان و... اما اگر دوستان می‌خواهند از اعتبارات حوزه معاونت استفاده کنند، اگر ایده جدیدی در حوزه فهم قرآن باشد حتما از آن حمایت می‌کنیم.

حشمتی در بخش دیگر از این جلسه نقد منصفانه در خصوص میزان ورود وزارت ارشاد به جلوه‌های هنری قرآن کریم اظهار کرد: یکی از کارهایی که در دوره معاونت من آغاز شده است، موضوع انتقال مفاهیم قرآن با زبان هنر است که امید است با تغییر و تحول اخیر در زمینه وزیر و با توجه به سابقه فعالیت وی در حوزه معاونت فرهنگی، طرح‌های قرآنی بیشتری را ببریم و با تفاهم‌نامه‌هایی که با معاونت‌های مختلف در حوزه هنری و سینمایی و ... داریم، آنها را تبدیل به تولید کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر معاونت قرآن و عترت از تولیداتی که صبغه هنری دارد و در انتقال مفاهیم قرآن مؤثر هستند، حمایت می‌کنیم. چنانکه در حوزه مجازی، اپلیکیشن‌ها نیز حمایت شده است. 

حشمتی با اشاره به برپایی جشنواره آیات، اظهار کرد: نزدیک 10 موضوع هنری را به جشنواره می‌گذاریم که دانشجویان هنری و یا غیر در حوزه قرآنی آثارشان را به دبیرخانه ارسال می‌کنند و میان آنها داوری می‌شود و برگزیده‌ترین آثار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در معرض دید عموم قرار داده می‌شود.

وی در بخش دیگر این گفت‌وگو در خصوص میزان بهره‌برداری از نیروهای کارآمد و پیشکسوت قرآنی در این معاونت اضافه کرد: در این حوزه تخصصی از هر ذوق و سلیقه به ویژه پیشکسوتان قرآنی و آنهایی که دارای تجربه هستند، بهره‌مند شده‌ایم، اما آنچه در حوزه قرآن کم پیدا می‌شود، متأسفانه ایده‌های نو تازه قرآنی کم است مثلا در حوزه فهم قرآن که دو سال است ما این شعار را قرار داده‌ایم، در مجموع 10 طرح دریافت کرده‌ام و مطالعه کرده‌ام، با وجود اینکه از افرادی نیستم که در دسترس نباشیم.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد اظهار کرد: انتظار ما از نهاد‌ها و دستگاه‌هایی چون صدا و سیما و تبلیغات اسلامی و... اینست که به جامعه قرآنی به ویژه پیشکسوتان برای طراحی کارهای جدید کمک کنند به ویژه اینکه فضای مجازی با شتاب در حال پیش‌روی است و زمانی می‌توانیم بگوییم در خدمت قرآن هستیم، ضمن توجه به سنت‌های قرآنی و ترویج آنها اما باید با این ابزار روز نیز به جلو برویم که شاهد حضور پررنگ در این عرصه باشیم، اما باید گفت زمینه این حضور را ما و دیگر وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دیگر فراهم می‌کنند اما دانش آن را طبیعتا باید جامعه قرآنی فراهم کند. 

وی تأکید کرد: کارهایی در فضاهای هنری و مجازی می‌تواند برد داشته باشد که هم دانش و هم ذوق و استعداد هنر و زیبایی را در آن لحاظ کرده باشیم و اگر نباشد و هر کدام کمرنگ باشد، تأثیر لازم را نخواهد داشت. امیدوارم بتوانیم با کمک دولت و یا سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم تولیداتی داشته باشیم نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام آن را داشته باشیم.

حشمتی در خصوص اینکه آیا وعده‌های محقق نشده در زمینه اعطای جوایز در این معاونت بوده است گفت: این معاونت معمولا به شعارهایی که داده، عمل کرده است. باید گفت مسابقات قرآن زیر مجموعه سازمان اوقاف است و من نیز در آنجا به عنوان مسئول ستاد سمتی دارم که اگر دوستان در این مسابقات چه در مرحله استانی و دیگر مراحل دچار مشکل شدند می‌توانند به بنده منتقل کنند تا آن را به مسئولان ستاد مسابقات اعلام کنم اما در حوزه ما مطلب خاصی یادم نمی‌آید اگر فردی در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها و یا هفته‌های قرآن و عترت معاونت بوده است و خلف وعده‌ای کرده‌ایم به ما بگوید.

معاونت قرآن وزیر ارشاد در خصوص اینکه آیا تعامل جمعیت قرآنی استان تهران و این معاونت، نتیجه‌ای در زمینه دریافت ایده‌ها و تسهیل در روند جذب ایده‌های نو و تازه قرآنی خواهد داشت؟ گفت: من نمی‌توانم بگویم چه مراحلی باید گذاشت، اما می‌گویم که تیم خوبی با کارشناسان مجرب در معاونت است که بر روی ایده‌های خوب قرآنی کار می‌کنند و مشاوران خوبی نیز در آن معاونت جمع شده‌اند و البته جزو وظایفمان است و با اشتیاق به آن ایده نگاه می‌کنیم و اگر ایرادی داشته باشد، برطرف و سپس زمینه‌های اجرای آن را فراهم می‌کنیم. 

وی در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضا در زمینه بکارگیری خطبه‌های شریف فدک و غدیر در کنار فعالیت‌ها و مسابقات قرآن، اظهار کرد: در کنار فعالیت‌های قرآنی که گسترده است و بخشی نیز ما متولی آن و بخشی دیگر را جامعه قرآنی متولی است، فعالیت در حوزه عترت نیز برعهده ما گذاشته شده است. در حوزه عترت بر روی نهج‌البلاغه کار گسترده‌تری را شروع کرده‌ایم. حمایت از مؤسسات در حوزه نهج‌البلاغه، تربیت مربیان این عرصه و نشر مفاهیم نهج‌البلاغه و همچنین در زمینه نشر صحیفه سجادیه در برخی از مناسبت‌های مختلف نیز از سوی معاونت فعالیت‌هایی انجام می‌شود، چنانکه جشنواره امام رضا(ع) که در سراسر کشور انجام می‌شود از سوی مؤسساتی است که زیر مجموعه وزارت ارشاد است و خطبه غدیر و فدک حضرت زهرا(س) نیز پراکنده کار می‌شود، اما به شکل منسجم بر روی آن کار نشده است، چنانکه می‌توان در زمینه آزمون این معاونت که هر ساله برگزار می‌شود و سال گذشته نزدیک به 60 هزار نفر در آن حضور پیدا کردند، می‌توان چنین رشته‌ای را در آن بگنجانیم که جای تأمل و بررسی دارد.

حشمتی در خصوص استفاده از نیروهای متخصص و جوان قرآنی در ارشاد اظهار کرد: در حوزه ما حدود 90 نفر عضو و پرسنل دارد که 4 اداره‌ کل و تعدادی مشاور و رئیس اداره داریم و می‌توان گفت که نصف آنها جوان هستند و دو نفر از مدیران نیز جوان هستند، اما به صورت رسمی و پرسنل بودن مقداری ورود در حوزه دولت به دلیل توقف استخدام در دولت، سخت شده است، اما این به معنای استفاده نکردن از جوانان متخصص نیست.

وی تأکید کرد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، امسال نیز حدود 1500 نیرو داشتیم که قطعا نیمی از آنها افراد جوانی بودند که از مؤسسات به آنجا ورود کرده‌اند و در حوزه‌های مختلف به ما کمک کرده‌اند.   

در ادامه محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به اینکه در گذشته نیز دستگاه‌هایی چون صدا و سیما و سازمان دارالقرآن، مورد نقد منصفانه و پاسخ مسئولانه از سوی این جمعیت تهران قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: این جلسه در راستای ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی کشور و هم‌افزایی بیشتر بین جمعیت قرانی و همچنین نهادها و دستگاهای دیگر است.

وی با اشاره به اعضای این جمعیت گفت: بیش از 1022 نفر در این جمعیت عضو هستند، اما قریب به یک سوم این اعضا، ما را در مجمع‌ها و جلسات همراهی نمی‌کنند. چنانکه در مجمع امروز شاهد حضور حدود 150 نفر از اعضا هستیم. البته باید گفت که حدود 300 تا 400 نفر در فعالیت‌های جمعیت فعال هستند.

جمعیت قرآنی استان تهران

پورمعین اضافه کرد: بنابر مصوبه شورای مرکزی جمعیت، اعضا به سه دسته فعال، نیمه فعال و غیر فعال تقسیم شده است. اطلاع‌رسانی عمومی به اعضای غیر فعال جمعیت می‌شود و به اعضای فعال و نیمه فعال اطلاع‌رسانی خصوصی نیز می‌شود. اما هیچ کدام از اعضا از لیست ارسال پیامک حذف نشده‌اند، اما اگر دوستانی پیامک دریافت نمی‌کنند به دفتر جمعیت مراجعه کنند.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به اینکه از سال گذشته مصوباتی را در دستور قرار دادیم، گفت: از آن جمله فعال کردن شش کمیته چون رفاهی، اجتماعی و خدماتی، آموزشی، فرهنگی و هنری و... بود. چنانکه از مصوبات اخیر شورای مرکزی، فعال کردن صندوق قرض‌الحسنه جمعیت قرآنی بوده است که پس از مدت‌ها بحث و بررسی، اساسنامه آن تهیه و تصویب شد و اقدام به عضوگیری کردیم.

پورمعین تصریح کرد: مقرر شد که این صندوق اقدام به اعطای تسهیلات از سقف 5 میلیون تا 25 میلیون تومان به اعضا داشته باشد که طی فراخوان اولیه حدود 86 نفر اعلام ثبت نام کردند، اما پس از تعیین حق عضویت و اطلاع‌رسانی مجدد، تنها 37 نفر ثبت نام خود را نهایی کردند که چون رقم واریز شده ناچیز بود این طرح با شکست مواجه شد و پول‌های افرادی که تمایل برای ثبت‌ نام داشتند و حق عضویت پرداخت کردند، استرداد شد.

وی ادامه داد: اما در حوزه فعالیت‌های رفاهی و خدماتی نیز در مشهد مقدس با زائرسرای مؤسسه بیت‌الاحزان طی رایزنی‌هایی که به عمل آمد، با هزینه حداقلی اسکان و سه وعده غذا در خدمت زوار است و همچنین در منطقه تنکابن نیز طی توافقی که با مجتمع آموزشی رشد آموزش و پرورش به عمل آمد، قرار شد تا این مکان در اختیار افرادی که تمایل به استفاده دارند و نامه از سوی جمعیت قرآنی دریافت می‌کنند، قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث بیمه فعالان قرآنی، افزود: با اشاره به صحبت‌های حجت‌الاسلام حشمتی، افرادی که تمایل دارند، می‌توانند با مراجعه به دفتر جمعیت در روزهایی که من هستم برای مصاحبه و ارائه رزومه تشریف بیاورند و سپس در فهرست قرار می‌گیرند و به معاونت معرفی می‌شوند. 

پورمعین در ادامه ضمن تشکر از فعالیت‌های دبیر اجرایی این دوره مجمع و قدردانی از زحمات اعضای شورای مرکزی چون پورایوانی، نجفی و طاهری، اظهار کرد: اعضا برای اطلاع به روز از فعالیت‌های جمعیت قرآنی، به عضویت کانال تلگرامی این نهاد مردمی در بیایند.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه طی سال گذشته 14 میلیون به جمعیت قرآنی استان تهران و آن هم از سوی خیرین و معاونت قرآن و عترت کمک شده است، اظهار کرد: بخشی از آن هزینه جاری دفتر جمعیت چون انشعابات برق، آب، تلفن، تعمیرات و حقوق دفتردار جمعیت شد.

پورمعین با اشاره به اینکه رایزنی‌های بسیاری با دستگاه‌ها در زمینه دریافت طرح‌‌های قرآنی به دلیل دارا بودن نیروی انسانی داشته است، گفت: متأسفانه دولت نقش نظارتی خود را رها کرده است و وارد حوزه دخالت و اجرا شده و حال آنکه باید دولت تصدی‌گری امور قرآنی را به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه واگذار کند.

وی در بخش دیگر از سخنانش اظهار کرد: در حال حاضر در نظر داریم تا کمیته آموزش جمعیت قرآنی را فعال کنیم. در میان اعضای جمعیت قرآنی افراد حقوق‌دان، پزشک، استاد و... وجود دارند که می‌توانند با اندکی وقت، دین خود را در زمینه نذر فرهنگی و قرآنی محقق کنند تا جمعیت قرآنی در این زمینه گام‌های خوبی بردارد. 

پورمعین در پایان سخنانش از اعضا خواست تا افرادی که تقاضای کارت شناسایی کرده‌اند و برای آنها صادر شده است آن را تحویل بگیرند و همچنین در مجمع عمومی بعدی نیز بیلان کاری و گزارشی مکتوب از فعالیت‌های جمعیت قرآنی ارائه خواهد شد.

حسن ختام این برنامه مدیحه‌سرایی محسن طاهری، ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

گزارش تصویری این مجمع را اینجا ببینید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید رضا قوامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۱۱:۴۰
0
0
با سلام ، از برگزارکنندگان مجمع مذکور تشکر می کنم . به نظرم آمد که گویا جامعه قرآنی تهران از این جمعیت استقبال نکرده اند . به عبارت دیگر جامعه قرآنی تهران دارای تشتت آراء است و همین طور به استانها و شهرستانهای کشور سرایت می کند . انتظار ما فعالان قرآنی شهرستانی این است که تهران قوی ترین عملکرد را برای اتحاد جامعه داشته باشد تا یک صدای واحد از قرآنیان کشور شنیده شود و بر مسئولان مربوطه تأثیر گذار باشد و الا همین طور ضعفهای مدیریتی و اعتباری و .... جمع می شود و آخرش معلوم است که جامعه قرآنی تضعیف خواهد شد . لذا خواهش می کنم اساتید تهرانی با هم وحدت بیشتری داشته باشند و به ما شهرستانیها الگو بدهند و موفق باشید.
captcha