اعزام 700 نفر از شفت به کاروان پیاده اربعین حسینی
کد خبر: 3530336
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
حیدری‌نژاد خبر داد:

اعزام 700 نفر از شفت به کاروان پیاده اربعین حسینی

گروه اجتماعی: معاون فرماندار شفت با بیان اینکه مردم ایران به کاروان بزرگ اربعین حسینی پیوسته‌اند، از برنامه‌ریزی برای اعزام 700 نفر از شهرستان شفت به کاروان پیاده اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حیدری‌نژاد، معاون فرماندار شهرستان شفت در جلسه ستاد عتبات عالیات و تمهید مقدمات اربعین حسینی این شهرستان، با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و تبدیل فضای کشور به فضای عاشورایی و آماده شدن مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه، اظهار کرد: قلوب همه آزادگان جهان متصل به صحرای کربلاست که امروز محلی برای سیراب شدن مردم از معنویت و نزدیک شدن به قرب الهی است.

وی با بیان اینکه فضای جامعه از هم‌اکنون برای برگزاری آیین‌های محرم آماده می‌شود، افزود: امروز و پس از اتفاقات و تحولاتی که در عراق رخ داده است، حرکت بزرگ اربعین در این کشور رونق یافته است و مردم ایران نیز به این کاروان بزرگ اربعین حسینی پیوسته‌اند.

معاون فرماندار شفت تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر نظم‌بخشی به این حرکت بزرگ و برگزاری آن به عنوان حرکت بزرگ جهان تشیع تاکید دارند لذا همه ما وظیفه داریم به اندازه‌ای که می‌توانیم به این حرکت کمک کنیم و هر کسی وارد این مسیر می‌شود، می‌داند که این حرکت فرهنگی و اشک‌هایی که برای سیدالشهداء(ع) می‌ریزیم فردای قیامت دستمان را خواهد گرفت.

حیدری‌نژاد در ادامه از تلاش‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شفت قدردانی و عنوان کرد: باید با تعیین مکانی مناسب جهت تاسیس دفتر این ستاد در شهرستان به ساماندهی فعالیت‌های مربوطه کمک شود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی دولت و ماموریت وزارت کشور در این خصوص، از برنامه‌ریزی برای اعزام 700 نفر از شهرستان شفت به کاروان پیاده اربعین حسینی خبر داد و بر لزوم حمایت از هیئت‌های مذهبی شهرستان و ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد.

captcha