قانون امر به معروف و نهی از منکر هنوز اجرایی نشده است
کد خبر: 3501493
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
امام جمعه رشت:

قانون امر به معروف و نهی از منکر هنوز اجرایی نشده است

گروه سیاسی: حجت الاسلام شفیعی زاده تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دستاوردهای مجلس نهم شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: این قانون پس از تصویب هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 7 خرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به وظایف شیعیان در عصر غیبت، اظهار کرد: در منابع معتبر شیعه برای منتظران امام زمان(عج) 100 وظیفه مشخص شده است.

وی انتظار ظهور و فرج امام زمان(عج) را یکی از وظایف دانست و افزود: دوران غیبت طولانی است و شیعیان بیش از هزار و 100 سال است که در انتظار ظهور هستند لذا منتظر واقعی امام زمان باید به وظایف خود عمل کند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه زمان ظهور مشخص نیست، تصریح کرد: در منابع شیعی 125 نشانه ظهور بیان شده است که بسیاری از این علایم در عصر ما وجود دارد. یکی از فضائل روز جمعه احتمال ظهور است و لذا شیعیان باید همواره آماده ظهور امام زمان باشند و دعای فرج را که یکی از آموزه های شیعی است، بخوانند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان اینکه شیعیان به دیدار امام زمان(عج) اشتیاق دارند، گفت: شیعیان نسبت به امام زمان اظهار محبت و احترام دارند، مکان های منسوب به امام زمان را بزرگ می شمارند، در انجام واجبات و مستحبات مصمم هستند و به انجام امور نیابتی از جانب امام عصر می پردازند.

این کارشناس دینی با گرامیداشت فرارسیدن ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره)، عنوان کرد: مردم ولایتمدار گیلان همواره نسبت به بزرگداشت ایام 14 و 15 خرداد اهتمام می ورزند. اعزام کاروان 313 نفری زائران پیاده مرقد مطهر امام(ره) یکی از حرکت های ماندگار مردم گیلان در راستای تکریم معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تقارن فصل تابستان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مسئولان باید تدابیری بیاندیشند تا با برقرای امر به معروق و نهی از منکر در جامعه، حرمت ماه رمضان در مکان های گردشگری گیلان حفظ شود و مسافران رفتاری در شان این ماه مبارک داشته باشند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری درخصوص نفوذ و استحاله نظام توسط دشمن، متذکر شد: دشمن به دنبال نفوذ در افکار مسئولان نظام است لذا مسئولی که تحت تاثیر نفوذ دشمن قرار گرفته بسیار خطرناک است و باید نسبت به آن واکنش نشان داد.

وی انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان را پاسخی محکم به دشمنان دانست و از نمایندگان مجلس خبرگان برای این انتخاب قدردانی کرد.

امام جمعه موقت رشت تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دستاوردهای مجلس نهم شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: این قانون پس از تصویب هنوز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به آغاز مجلس دهم از فردا، عنوان کرد: این مسئله که برخی از مدیران در حکومت اسلامی حقوق های میلیونی دریافت می کنند، جای تاسف دارد لذا بررسی دریافت حقوق های میلیونی برخی از مدیران به عنوان یکی از اولویت ها در مجلس دهم بررسی شود.

حجت الاسلام شفیعی زاده روند دریافتی میلیونی مدیران را موجب ناامیدی جامعه دانست و یادآور شد: دریافت دستمزد بالا علاوه بر ایجاد اختلاف طبقه و شکل گیری زندگی اشرافی، در بین مردم حسرت ایجاد می کند لذا دستگاه‌های بازرسی نظارت خود را بیشتر کنند.

وی به اجرای ناموفق برجام اشاره و ابراز کرد: متاسفانه انتظارات از برجام محقق نشد و این موضوع نیازمند رسیدگی مسئولان است.

captcha