نخستین موزه استان فارس در جوار آرامگاه کاتب بزرگ قرآن راه‌اندازی شد
کد خبر: 3354011
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

نخستین موزه استان فارس در جوار آرامگاه کاتب بزرگ قرآن راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی: معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه در مصوبات سفر هیئت دولت به فارس بنا شد تا طی سال‌های ۹۴ و ۹۵، ۶ موزه در فارس راه‌اندازی شود، موزه خط و کتابت قرآن در جوار آرامگاه نی‌ریزی را نخستین موزه این استان در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، خلیل رضاییان، معاون عمرانی استاندار فارس شب گذشته، 7 شهریور در مراسم افتتاحیه نخستین موزه خط و کتابت قرآن کریم جنوب کشور که در جوار آرامگاه میرزا احمد نی‌ریزی، کاتب بزرگ قرآن در شهرستان نی‌ریز برگزار شد، گفت: در سفری که هیئت دولت تدبیر و امید به استان فارس داشتند، بنا شد تا طی سال‌های 94 و 95، 6 موزه ارزشمند در استان فارس راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی این موزه در نی‌ریز افزود: خوشبختانه این افتخار نصیب نی‌ریزی‌ها شد تا نخستین موزه استان فارس در سال جاری در جوار آرامگاه خواجه احمد نی‌ریزی در این شهرستان افتتاح شود.
رضاییان با یادآوری اینکه این موزه یکی از پروژه‌هایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، گفت: در هفته دولت سال جاری در استان فارس بیش از 1450 پروژه با یک هزارو 148 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه‌ اگر به دنبال توسعه متوازن و پایدار هستیم ضمن اینکه باید طرح آمایش داشته باشیم باید برنامه‌ریزی ما متناسب با مزیت‌های نسبی هر منطقه باشد، افزود: مبحث میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در کشور ما و به خصوص در استان فارس به‌همین گونه است.
رضاییان با بیان اینکه شهرستان نی‌ریز دارای مزیت‌های مختلفی در زمینه مسائل مذهبی، فرهنگی، طبیعی و میراث کهن است که جزو افتخارات جامعه بشری کشورمان محسوب می‌شود، گفت:‌ اگر برنامه‌ریزی ما متناسب با این مزیت‌ها نباشد، حتماً در مقطعی دچار مشکل می‌شویم و نمی‌توانیم بگوییم که راه را درست انتخاب کرده‌ایم.
معاون استاندار فارس با تأکید بر اینکه در مسیر توسعه کارهای زیادی باید انجام دهیم، گفت: ما هنوز به جایی نرسیده‌ایم که توسعه ما با مسائل میراثی تضاد و تلاقی داشته باشد لذا هم می‌توانیم توسعه داشته باشیم  هم میراث گرانسنگ خود را حفظ کنیم.
وی ابراز کرد: در کشور پهناور ایران مسیر و فضا برای هر نوع  کار و توسعه اینقدر وسیع است که لازم نیست به محیط زیست و یا مسائل میراثی لطفمه بزنیم و ما امیدواریم که به این مسائل بیشتر از گذشته توجه شود.

captcha