تخصیص مبلغ حمایتی برای برپایی نمایشگاه قرآن در مرکز استان‌ها/ حمایت از طرح‌های آموزشی اتحادیه‌ها
کد خبر: 3305511
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
در جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات کشوری تصویب شد؛

تخصیص مبلغ حمایتی برای برپایی نمایشگاه قرآن در مرکز استان‌ها/ حمایت از طرح‌های آموزشی اتحادیه‌ها

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طی جلسه‌ هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور مصوب شد مبلغ ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان به نمایشگاه‌های قرآن مرکز استان‌ها در ماه مبارک رمضان اختصاص ‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شانزدهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور‌ روز گذشته، 28 اردیبهشت‌ماه در دفتر این اتحادیه برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه گفت: با پیگیری مشترک اتحادیه و سازمان دارالقرآن الکریم، بحث تشکیل هیئت رسیدگی به موضوع ادغام اتحادیه‌ها تقریباً قطعی شده و ابلاغیه‌ها اعلام شده است و امیدواریم بتوانیم در اولین جلسه اتحادیه مدغم برکات خوبی را در جهت هم‌راستایی اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی از رویدادهایی که در ابتدای امسال در اتحادیه‌های استان صورت گرفته، اظهار کرد: انتخابات هیئت مدیره در استان‌های آذربایجان غربی و زنجان انجام گرفته است و همچنین در اتحادیه مؤسسات استان تهران مقرر شد در حال حاضر در قالب سرپرست اداره شود و مدیر‌عامل آن نیز طی چند ماه آینده قطعی می‌شود.

برپایی نمایشگاه قرآن در استان‌ها

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن در استان‌ها با توجه به مشکلاتی که داشته‌اند طی سال‌های گذشته، ادامه داد: برای امسال نیز تعدادی از استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا در ماه رمضان نمایشگاه دستاوردهای قرآنی برپا کنند که در صورت موافقت تمامی استان‌ها با برپایی نمایشگاه در مراکز استان‌ها در صورتیکه که سایر نهادها با اتحادیه‌ها در برپایی نمایشگاه همکاری کنند، اتحادیه کشوری هم از آنها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به بررسی برنامه‌های اتحادیه استان اصفهان برای تصمیم‌گیری در جلسه آینده هیئت مدیره، اظهار کرد: در استان اصفهان کار خوبی در حال انجام است آن هم وجود مجمع خیرین قرآنی با برنامه‌های منسجم است.

کوششی با تأکید بر اینکه اتحادیه استان اصفهان از اتحادیه‌‌های موفق است، ادامه داد: در اصفهان مجموعه‌ای فراهم شده است که مؤسسات و اتحادیه‌‌ها‌ی استانی را پذیرا است و دارای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در راستای ارتقای سطح آموزشی و علمی است.

در ادامه مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در رابطه با برپایی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان در سطح استان‌ها، بیان کرد: این طرح خوبیست و باید برای استان‌هایی که می‌خواهند سقف مشخصی تعیین شود و متناسب با حجم برنامه‌هایی که دارند، مورد حمایت قرار گیرند.

لزوم نگارش دستور‌العمل برپایی نمایشگاه‌ قرآن در استان‌ها

وی عنوان کرد: همچنین دستور‌العمل برپایی نمایشگاه‌ها در استان‌ها باید نوشته شود و چگونگی برپایی نمایشگاه باید اطلاع‌رسانی شود.

طلایی همچنین در‌باره مجمع خیرین استان اصفهان که دارای برنامه‌های متعدد و متنوعی برای مؤسسات علاقه‌مندان است، ادامه داد: اتحادیه‌ استان اصفهان با همکاری مجمع خیرین باید برنامه‌های خود را ارائه دهد که به‌مدت چند روز و چه برنامه‌های آموزشی ـ فرهنگی را برای استان‌های مختلف دارد و استان‌هایی که آمادگی شرکت در این اردوی آموزشی ـ فرهنگی را دارند اعلام کنند و سپس برای هر استان سقفی حمایتی را تعیین می‌کنیم.

وی افزود: به‌عنوان مثال استانی برای رفتن به این اردو اعلام آمادگی می‌کند و مقداری از هزینه این اردو را اتحادیه کشوری به آن استان پرداخت می‌کند این حمایت برای ایجاد انگیزه در اتحادیه اصفهان برای ادامه برنامه‌ها و حضور اتحادیه‌ها در استان‌های مختلف در این اردو است.

سپس داوود محمودی، یکی از اعضای این هیئت مدیره عنوان کرد: با توجه به این‌که در جلسات گذشته هیئت مدیره بحث ارزیابی مؤسسات قرآنی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت لذا با توجه به اتمام این دوره هیئت مدیره لازم است برنامه‌ریزی شود و با توجه به در پیش بودن ادغام اتحادیه‌ها باید مدیران و مسئولان قرآنی در مؤسسات از کم و کیف این قضیه آگاه باشند و مجمع بعدی که با حضور اتحادیه تشکل‌ها و اتحادیه مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود، اعضای شرکت‌کننده بدانند که باید چه انتخابی داشته باشند.

یادآور می‌شود، از مصوبات این جلسه تخصیص مبلغ حمایتی برای برپایی نمایشگاه قرآن 10 روزه در مرکز استان‌ها براساس برنامه‌های آنها و همچنین تعیین مبلغ حمایتی به اتحادیه‌های استان‌ها جهت حضور در اردوی مجمع خیرین اصفهان است.

همچنین مقرر شد اگر استان‌های دیگر هم طرح و برنامه خوبی داشته باشند، ارائه دهند تا مورد استقبال قرار گیرد و پس از بررسی مورد حمایت اتحادیه کشوری قرار خواهد گرفت و تا سقف یک سوم، اتحادیه حمایت خواهد کرد.

captcha