گزارشی از مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات حفظ دارالقرآن علوی
کد خبر: 3304519
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

گزارشی از مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات حفظ دارالقرآن علوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: شنبه ۲۶ اردیبهشت همزمان با عید سعید مبعث پیامبر اعظم(ص) مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن ویژه حفاظ اردوزبان در مؤسسه علوی دارالقرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، مسابقات حفظ دارالقرآن علوی همه‌ساله در ایام نزول قرآن و ماه مبارک رجب در مؤسسه علوی دارالقرآن برای حفاظ اردوزبان که اکثرا از هندوستان و پاکستان هستند برگزار می‌شود.
امسال شانزدهمین دوره این دوره از مسابقات با شکوه خاصی برگزار شد، مرحله نهایی این دوره از مسابقات در 26 اردیبهشت و در عید سعید مبعث پیامبر اسلام(ص) برگزار شد، حفاظی که در مرحله مقدماتی توانسته بودند حد نصاب شرکت در مرحله پایانی مسابقه را به دست آورند، در مرحله نهائی شرکت کردند، مسابقات نهایی بانوان با حضور 33 حافظ در مقاطع حفظ 2 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد که داوری نیز برعهده اساتید محترم حسینی‌فر عاشوری بود.
مسابقات مرحله نهایی بخش آقایان عصر شنبه برگزار شد و در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام سیدمجتبی رضوی، مسئول برگزاری مسابقات نکاتی راجع به جایگاه قرآن و اهمیت تمسک به قرآن مطرح کرد و ضمن خوش آمدگویی به حضار و داوران به پیشرفت کمی و کیفی این مسابقه اشاره کرد.
بیست حافظ در بخش آقایان به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کردند که به تفکیک مقاطع به اجرای برنامه حفظ پرداختند.
یادآوری می‌شود که  داوری این مرحله از مسابقات برعهده داوران ممتاز قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین استاد ربانی در بخش حسن حفظ، استاد محترم آقای روح‌الله آقایی در بخش تجوید و وقف و ابتدا و استاد محترم آقای مهدی فروغی در بخش صوت و لحن بود.
سخنران پایانی برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری‌فر، استاد حوزه و دانشگاه بودند.
وی در سخنان خود به مراتب و مراحل انس با قرآن اشاره کردند و روایاتی از پیامبر رحمت و اهل بیت مطهرشان(ع) راجع به فضیلت حامل و حافظ قرآن اشاره کرد و بر اهمیت فراگیری مفاهیم و فهم و تدبر در آیات تأکید کردند.
حیدری‌فر در ادامه سخنان خود از مسئولین و دست‌اندرکاران مؤسسه به‌ویژه مدیریت محترم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود اختر رضوی قدردانی کردند.
در این برنامه پنج نفر از حفاظ موفق مؤسسه که در سال جاری پیشرفت قابل توجه داشتند و در ارزیابی‌های شفاهی و کتبی امتیاز لازم را کسب کرده بودند مدرک حفظ قرآن و هدایایی اهدا شد و به چند نفر از حضار نیز به قید قرعه هدایایی داده شد.
لازم به ذکر است نتایج این مسابقه در مراسم اختتامیه مسابقات در خجسته میلاد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف طی مراسم با شکوهی اعلام خواهد شد و جوایز حفاظ شرکت کننده نیز در این مراسم اعطا خواهد شد.
یادآوری می‌شود که مؤسسه علوی دارالقرآن 16 سال است که با مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود اختر رضوی در شهر مقدس قم مشغول فعالیت است وعلاوه بر برنامه‌های فرهنگی  و پژوهشی تاکنون تعداد زیادی حافظ و قاری از میان طلاب هند و پاکستان و دیگر کشور‌ها تربیت کرده و آموزش داده است.

captcha