تلاش حزب آلمانی برای دادن جایگاه رسمی به مسلمانان در برلین
کد خبر: 2761017
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

تلاش حزب آلمانی برای دادن جایگاه رسمی به مسلمانان در برلین

گروه بین‌الملل: در حالیکه مسلمانان آلمان از افزایش گسترده اسلام‌هراسی رنج می‌برند، رهبران حزب سوسیال دمکرات برلین در حال تلاش برای عضویت رسمی جامعه مسلمانان در این شهر هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «TheLocal»، راعد صالح، رهبر حزب سوسیال دمکرات در برلین گفت: «ما به مسلمانان می‌گوییم که شما بخشی از شهر برلین هستید و اینجا خانه شما است».
به گفته صالح، حزب سوسیال دمکرات در حال کار کردن بر روی پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای با 250 هزار مسلمان برلین است تا به آنان جایگاهی رسمی در این شهر اعطا شود؛ جایگاهی مشابه آنچه که گروه‌های مسیحی و یهودی آلمان از آن برخوردارند.
در صورت به تصویب رسیدن این توافق‌نامه، جامعه مسلمانان می‌توانند تعطیلات دینی و مراسم‌ مذهبی خود را به‌صورت رسمی برگزار کنند و با دانشگاه‌ها فعالیت‌ مشترک داشته باشند.
تیم رنر، مسئول اداره فرهنگ برلین می‌گوید: این شهر نیاز به توافق‌نامه‌ای با جوامع اسلامی خود دارد حتی اگر در حال حاضر به دلیل شرایط موجود به صورت نمادین باشد.
دیگر شهرهای آلمان مانند هامبورگ و برمن تاکنون چنین توافق‌نامه‌ای را با مسلمانان به امضا رسانده‌اند و ایالت ساکسونی سفلی نیز در بهار امسال چنین توافق‌نامه‌ای را به امضا خواهد رساند.
قرار است، اعضای فدراسیون اسلامی برلین که متشکل از 18 مسجد است، دعوت شوند تا با مقامات شهر برلین در مورد این توافق‌نامه گفت‌وگو کنند.
فیصل صالح، نائب‌رئیس این فدراسیون اعلام کرد: «از هر اقدام کوچکی که ما را به هم نزدیکتر کند، استقبال می‌کنیم».
حدود 4 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند که 250 هزار نفر از آن‌ها مقیم شهر برلین هستند.
مسلمانان آلمان در طول چندین هفته گذشته به دلیل فعال‌شدن گروهی به نام «اروپائیان میهن‌پرست علیه اسلامی‌سازی غرب»(پگیدا) با موج فزاینده اسلام‌هراسی مواجه بوده‌اند.

captcha