حضور ۱۲۰ نفر در مرحله سوم آزمون اینترنتی مشاوره قرآنی
کد خبر: 2708715
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
محمدی خبر داد:

حضور ۱۲۰ نفر در مرحله سوم آزمون اینترنتی مشاوره قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی از حضور ۱۲۰ نفر در مرحله سوم آزمون اینترنتی مشاوره قرآنی که روز گذشته، ۲۳ دی‌ماه برگزار شد، خبر داد.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: مرحله سوم آزمون اینترنتی مشاوره قرآنی، روز گذشته، 23 دی‌ماه در پایگاه اینترنتی اتحادیه تشکل‌های قرآنی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره با حضور 120 نفر از افرادی که صلاحیت لازم را داشتند، همراه بود، تصریح کرد: این طرح با هدف پرورش و تربیت مشاوران قرآنی و بهره‌مندی از آنها در مؤسسات قرآنی جهت ارائه مشاوره قرآنی، روانشناسی خانواده و ... تشکیل شد.

محمدی با تأکید بر اینکه دوره مشاوره قرآنی طی سه مرحله از شهریورماه امسال و به فاصله هر سه هفته که  دو دوره این طرح در قم و یک دوره آن در مشهد برگزار شد، اضافه کرد: در ابتدا حدود 160 نفر از سوی مؤسسات جهت حضور در این دوره معرفی شدند.

محمدی با اشاره به اینکه دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل سطح دو حوزه یا کارشناسی مشاوره، علوم تربیتی، روان‌شناسی، الهیات و علوم قرآنی و دارا بودن‌ حداقل 28 سال و حداکثر 45 سال از شرایط حضور در دوره بوده است، ادامه داد: در نهایت 120 نفر در مصاحبه پذیرفته شدند و به این سه دوره راه یافتند.

وی تأکید کرد: بخشی از این آزمون به صورت تست چهار گزینه‌ای و بخش دیگر به صورت تشریحی بوده است. همچنین نتایج نهایی این مرحله ان‌شاءالله تا هفته آینده معلوم می‌شود. همچنین به افرادی که در مجموع هر سه مرحله حد نصاب لازم را کسب کرده باشند گواهینامه از سوی مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ارائه می‌شود.

محمدی یادآور شد: این دوره مشاوره قرآنی با همکاری بنیاد خاتم الاوصیا(عج) و مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه قم و به همت اتحادیه تشکل‌های قرآنی برگزا شده است.

captcha