كتاب «اقتصاد اسلامی و بحران عصر حاضر» در فرانسه منتشر شد
کد خبر: 2455970
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲

كتاب «اقتصاد اسلامی و بحران عصر حاضر» در فرانسه منتشر شد

گروه بين‌الملل: كتاب ««اقتصاد اسلامی و بحران عصر حاضر» به همت انتشارات «كارتالا» وارد بازار نشر فرانسه شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «lermf»، اين كتاب توسط گروهی از كارشناسان اقتصادی فرانسه و زير نظر «شارل سن ـ پور» و «تی‌يری رمبو» به رشته تحرير درآمده است.
به دنبال آغاز بحران اقتصادی از سال 2008 ميلادی در غرب، كارشناسان همواره به دنبال اين بودند كه نظام مالی جديدی را جايگزين نظام شكست‌خورده غرب كنند كه هم از نظر انسانی و هم اقتصادی مورد قبول جامعه باشد و از همين زمان بود كه نظام مالی منطبق با شريعت اسلامی مورد توجه قرار گرفت.
در اين ميان، كشورهايی چون فرانسه و بلژيك پيش از ديگر اعضای اتحاديه اروپا سعی كردند تا ضمن بررسی دقيق اقتصاد اسلامی، به آموزش آن در دانشگاه‌ها و مراكز علمی خود بپردازند و همين امر بود كه كارشناسان اقتصادی را بر آن داشت تا كتاب‌هايی درباره ويژگی‌های اقتصاد اسلامی به زبان فرانسه منتشر كنند.
كتاب «اقتصاد اسلامی و بحران عصر حاضر» با نظارت «سازمان مطالعات ژئوپليتيك» فرانسه و توسط گروهی متشكل از اساتيد دانشگاه‌های مختلف اين كشور به رشته تحرير درآمده و شامل بخش‌هايی درباره معرفی نظام مالی ــ اسلامی، تفاوت‌های آن با نظام مالی موجود در غرب و مزيت‌های آن نسبت به ديگر نظام‌های مالی عصر حاضر است.
captcha