آغاز به‌كار نخستين جشنواره بين‌المللی فيلم «قدس» در غزه
کد خبر: 1864298
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹

آغاز به‌كار نخستين جشنواره بين‌المللی فيلم «قدس» در غزه

گروه بين‌الملل: نخستين جشنواره بين‌المللی فيلم «قدس» از امروز 30 آذرماه در نوار غزه آغاز شد و تا دوم دی‌ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «معا»، در اين جشنواره سه روزه، 12 فيلم بلند، 11 فيلم مستند و 4 فيلم درباره قدس از كشورهای مختلف جهان به نمايش گذاشته می‌شود.
«سعود مهنا» رئيس انجمن فيلمسازان فلسطين در اين باره گفت: «حسن كاشف» نويسنده و كارگردان فلسطينی به عنوان رئيس كميته داوران فيلم درباره قدس، «موريس جكسون» كارگردان آمريكايی به عنوان رئيس كميته داوران فيلم‌های بلند و «فايز السرساوی» از هنرمندان تجسمی به عنوان رئيس كميته‌ داوران فيلم‌های مستند انتخاب شدند.
در افتتاحيه اين جشنواره، فيلمی از «رشيد مشهراوی» كارگردان مشهور نوار غزه درباره قدس شريف پخش شد كه اين فيلم محصول سال 2002 ميلادی است كه وی در اين فيلم، تخريب اماكن تاريخی و اسلامی قدس شريف، رنج و مشكلات مردم اين شهر و تلاش فلسطينيان برای معرفی قدس به عنوان پايتخت دائمی فلسطين را روايت می‌كند.
معرفی قدس به عنوان پايتخت ابدی فلسطين و تشويق به تلاش برای مبارزه با تغيير هويت و شهرك‌سازی در قدس توسط نيروهای رژيم صهيونيستی از پيام‌های نخستين جشنواره بين‌المللی فيلم «قدس» است.
جوايز تعيين شده اين جشنواره شامل «زيتون طلايی» برای بهترين فيلم درباره قدس، بهترين فيلم بلند و بهترين فيلم مستند است.
captcha