همایش کشوری «عقلانیت در حکمت سینوی» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 1438174
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

همایش کشوری «عقلانیت در حکمت سینوی» در همدان برگزار می‌شود

گروه اندیشه: همایش کشوری «عقلانیت در حکمت سینوی» اول شهریور همزمان با روز بزرگداشت ابوعلی‌سینا با حضور اساتید و صاحب‌نظرانی از سراسر کشور در همدان برگزار می‌شود.

توکل دارایی، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی همایش کشوری «عقلانیت در حکمت سینوی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، گفت: برگزاری همایش «عقلانیت در حکمت سینوی» فرصتی مغتنم برای معرفی یکی دیگر از ابعاد علمی شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا است.

وی با بیان اینکه در روز برگزاری همایش، همدان میزبان دانشمندان اهل حکمت و فلسفه کشور است، افزود: این همایش همزمان با روز پزشک و روز بزرگداشت ابوعلی سینا در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی همدان و به مدت یک روز برگزار می‌شود.

دارایی عنوان کرد: قبل از آغاز این همایش ابتدا از ساعت 7:30 صبح مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا در محل آرامگاه این دانشمند بزرگ در همدان با حضور مقامات ارشد استان، امام جمعه همدان و میهمانان همایش برگزار می‌شود.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی همایش «عقلانیت در حکمت سینوی» با اشاره به اینکه 17 نفر در این همایش مقالات خود را ارائه می‌کنند، گفت: امیدواریم برگزاری این همایش جهت معرفی مقام علمی شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا مفید واقع شود و در انجام رسالت بنیاد علمی ـ فرهنگی بوعلی‌سینا مثمر باشد.

وی ابراز کرد: همایش «عقلانیت در حکمت سینوی» از سوی بنیاد علمی ـ فرهنگی بوعلی‌سینا، استانداری همدان، انجمن حکمت و فلسفه ایران و همکاری دانشگاه بوعلی‌سینا و علوم‌پزشکی، آموزش و پرورش، شهرداری، میراث فرهنگی و صدا و سیمای همدان برگزار می‌شود.

captcha