نظر جواد عزتی درباره تفاوت شخصیت روحانی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با «طلا و مس»
کد خبر: 1434014
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

نظر جواد عزتی درباره تفاوت شخصیت روحانی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با «طلا و مس»

گروه هنر: جواد عزتی گفت: نقش روحانی در فیلم «طلا و مس» به لحاظ شخصیتی با روحانی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در عین شباهت‌هایی که دارد، اما از تفاوت‌های محسوسی برخوردار است.

جواد عزتی، بازیگر فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تجربه حضور در این فیلم گفت: تجربه بازی در این فیلم را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم، چون در طول 45 روزی که کار فیلمبرداری می‌شد ما از این سه قلو‌ها مواظبت می‌کردیم، حتی می‌توانم بگویم ارتباطی که ما آنها برقرار کرده بودیم تنها کاری حرفه‌ای نبود، بلکه به واقع علاقه‌ای بود که نسبت به آنها به وجود آمده بود.

وی افزود: من تا به حال در چند کار نقش روحانی را ایفا کرده‌ام، اما هیچ کدام از آنها به دیگری شبیه نبود، چون من این شخصیت را تیپ نمی‌دانم، بلکه کاراکتری است که ابعاد گوناگون دارد. برای همین نقشی که من در «طلا و مس» ایفا کردم با آنچه که در «فرشته‌ها با هم می‌آیند» مشاهده می‌شود یکی نیست، البته نباید کتمان کرد که برخی مشابهات نیز وجود داشت که در جای خود طبیعی بود، چون این فیلم به نوعی تداعی‌کننده فیلم تحسین شده «طلا و مس» بود.

این بازیگر ادامه داد: البته حضور همایون اسعدیان به عنوان مشاور کارگردان هم تا حدودی سبب شده بود که کار شبیه «طلا و مس» شود، به ویژه این‌که این دو روحانی به نوعی در طبقه‌ای زندگی می‌کردند که بسیار شبیه هم هستند. مطلب دیگر که در «فرشته‌ها با هم می‌آیند» توجه را به خود جلب می‌کند، شخصیت داستان است که نمود بارزی در جامعه داشت؛ شخصیت اجتماعی روحانی بود که همانند دیگر اقشار جامعه با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد.

این بازیگر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شخصیتی که من در این فیلم ایفا کردم بر پایه فیلمنامه خوب حامد محمدی شکل گرفته است، البته من در عموم کارهایی که انجام می‌دهم سعی می‌کنم به نوعی یک سری شیرین کاری در بازی‌هایم لحاظ کنم تا کارها به دل تماشاگر بنشیند، هرچند اگر کارگردان مخالف چنین اقدامی باشد سعی می‌کنم متناسب با خواست او نقش را جان ببخشم.

وی در پایان درباره تفاوت نقش‌های جدی و طنز بیان کرد: در کارهای جدی تکیه بازیگر روی قصه ایجاد شده است، اما در فیلم‌های طنز تمرکز بیشتر روی موقعیت و لحظه است. برای همین کار در هر یک از این دو سبک متفاوت است، اما همان گونه که پیش‌تر گفتم سعی می‌کنم در نقش‌هایی که ایفا می‌کنم حتما شیرینی خاصی را مد نظر قرار دهم.

captcha