معنویت ماه رمضان جوانان را به آموزه‌های دینی جذب می‌کند
کد خبر: 1424823
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

معنویت ماه رمضان جوانان را به آموزه‌های دینی جذب می‌کند

گروه اجتماعی: امام جمعه شفت گفت: فضای معنوی ماه رمضان، فضای زیبایی را برای جوانان و نوجوانان ایجاد می‌کند و با خداگرایی که در فطرت آنان است به آموزه‌های دینی گرایش پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی، امام جمعه شهرستان شفت امروز، 10 تیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، برنامه‌ریزی درخصوص ماه مبارک رمضان و تشکیل مراکز قرآنی را محور جلسه دانست و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان باید تمام اعضای انسان روزه باشند تا از فضیلت‌های این ماه پربرکت بهره‌مند شویم.

وی به نقش روزه در ماه رمضان و اهمیت تربیتی آن در خانواده اشاره کرد و افزود: عمل روزه برای رسیدن به تقوا بوده که به معنای خود‌داری از گناه و آلودگی است و انسان می‌توانند با خودداری از گناه برای رسیدن به تقوا تلاش کند؛ فرقی بین زن و مرد در بهره‌مندی از فضایل ماه رمضان وجود ندارد و همگان می‌توانند خود را در معرض این نسیم رحمت الهی قرار دهند.

امام جمعه شفت ترویج فرهنگ قرآن و معارف قرآنی، برپایی نماز جماعت، برگزاری طرح تلاوت روزانه قرآن در مساجد و بقاع متبرکه در طول ماه رمضان را از مهم‌ترین برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: روزه، قرآن و دعا سه موضوع مهمی هستند که در ماه رمضان توصیه شده که این سه اصل مهم در تربیت تمامی انسان‌ها و پایگاه اصلی تربیت انسان‌ها که همان کانون خانواده است، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: فضای معنوی ماه رمضان، فضای زیبایی را برای جوانان و نوجوانان ایجاد می‌کند که حتی جوانانی که به ظاهر در عمل به آموزه‌های دینی بی‌توجه هستند، با خداگرایی که در فطرت آنان است به انجام اعمال ماه رمضان گرایش پیدا کنند که همین اتفاق می‌تواند در جذب آنان به آموزه‌های دینی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: عبادت‌ و خواندن نماز به صورت دسته ‌جمعی و نیایش در هنگام افطار و سحر علاوه بر اینکه سبب ایجاد فضای معنوی در خانواده می‌شود، باعث استحکام هرچه بیشتر نظام خانواده نیز می‌شود.

رضایی مژدهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت و دبیر شورای فرهنگی عمومی این شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به فرموده رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه ماه رمضان ماهی است که درهای آسمان و بهشت گشوده می‌شود، گفت: ماه رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار است که به منظور شستشوی وجود انسان‌ها از گناهان به آنها اعطا شده است؛ در ماه رمضان همزمان با آنکه از فواید طبی آن برخوردار می‌شویم می‌توانیم از فواید دنیوی و اخروی آن نیز مستفیذ گردیم.

captcha