طرح تأسیس مدرسه اسلامی «الحکمه» بروکسل کلید خورد
کد خبر: 1421125
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

طرح تأسیس مدرسه اسلامی «الحکمه» بروکسل کلید خورد

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی «الحکمه» بلژیک با هدف توسعه فعالیت‌های آموزشی، طرح راه‌اندازی مدرسه اسلامی در بروکسل را به مقامات مربوطه عرضه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «elhikma.be»، مرکز اسلامی «الحکمه» که پیش از این در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی اسلامی، تاسیس کلاس‌های ورزشی ویژه کودکان مسلمان، حمایت مالی از شهروندان مسلمان بی‌بضاعت و راه‌اندازی نمازخانه فعالیت داشت، اکنون قصد دارد تا مدرسه اسلامی از مقطع مهدکودک تا راهنمایی در بروکسل تاسیس کند.

مرکز اسلامی «الحکمه» با تاکید بر این‌ که مدرسه جدید با حمایت مالی خود شهروندان باید راه‌اندازی شود، از مسلمانان خواست تا برای تسریع در امور ساخت‌و‌ساز این مکان آموزشی، کمک‌های مالی خود را به دفتر «الحکمه» تحویل دهند.

در بخشی از فراخوان این مرکز عنوان شده است: برای تقویت آموزش‌های اسلامی ویژه کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی مدارس اسلامی امری اجتناب‌ناپذیر است ولی همگان مطلع هستند که این مدارس به‌ صورت خصوصی اداره می‌شوند و هیچ کمک مالی از دولت دریافت نمی‌کنند بنابراین فقط با کمک‌های مالی شهروندان است که می‌توان این مدارس را به‌خوبی اداره کرد.

پیش از این، مرکز اسلامی «الحکمه» طرح حفظ قرآن در شصت روز را برای نخستین‌بار در اروپا راه انداخته بود که مورد استقبال گسترده شهروندان قرار گرفت.

captcha