محاسبه، بیداری و بصیرت سه مؤلفه نجات انسان از انحطاط و انحراف است
کد خبر: 1387845
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله صفایی بوشهری:

محاسبه، بیداری و بصیرت سه مؤلفه نجات انسان از انحطاط و انحراف است

گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر، در جمع هنرمندان شاخص ایران گفت: محاسبه، بیداری و بصیرت سه مؤلفه نجات انسان از دام گمراهی، انحطاط و انحراف است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: سردمداران جهان سلطه بدانند مردم ایران با تمام وجود ضمن تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، تمام توطئه‌ها را نابود خواهند کرد.

وی افزود: ایران همانند گرجستان و اوکراین نیست، ایران مملکت امام زمان، شهدا و ولایت است و سلطه‌گران این آرزو را که به ایران تعرض کنند به گور خواهند برد.

بان‌کی‌مون عروسک خیمه‌شب‌بازی جهان سلطه شده است

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: بان‌کی‌مون با حق‌ به‌جانبی می‌گوید در ایران آزادی نیست، باید برخی افراد اصحاب فتنه آزاد شوند و رئیس‌جمهور جدید قول خود را عملی نکرده است؛ آقای بان‌کی‌مون شما ضعیف‌ترین دبیرکل سازمان ملل هستید و به چه جرات در امور ایران دخالت می‌کنید.

وی خطاب به دبیرکل سازمان ملل بیان کرد: مراقب حرف زدن خود باشید شما دانش سیاسی نداشته و قدرت حفاظت از ملل جهان را ندارید، چرا از خط مقدم دفاع اسلامی حمایت نمی‌کنید، چرا از کشتار مسلمانان میانمار حرفی نمی‌زنید، شما دبیرکل سازمان حمایت از جهان سلطه هستید نه سازمان ملل، شما ابتدا کلاس ادب سیاست بین‌الملل را ببینید، سپس در حد کارمند سازمان ملل حرف بزنید.

وی عنوان کرد: این حرف‌ها علیه ایران نشان از خامی و بی‌تدبیری شماست شما عروسک خیمه‌شب‌بازی جهان سلطه شدید.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر به دیدار اشتون با برخی فتنه‌گران اشاره کرد و یادآور شد: اگر مسئولان سیاسی کشور از این دیدار مطلع بودند واقعاً باید نگران باشیم اگر هم بی‌اطلاع بودند باید به حال خود ناراحت باشیم.

وی ادامه داد:  این حرکات با عزت سیاسی و اسلامی و اقتدار دیپلماسی ایران سازش ندارد، این عمل خلاف دیپلماسی است و مسئولان باید پاسخگو باشند.

مسئولان با جدیت نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

امام جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام، بیان کرد: بر همه مسئولان واجب است مؤلفه‌ها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور، حل مشکلات دیرپای اقتصادی در ایران، مقابله با تحریم‌ها و جلوگیری از شکنندگی اقتصاد از دلایل تدوین ابلاغیه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی از نگاه مقام معظم رهبری افزود: پویایی در اقتصاد، توانایی مقاومت در برابر تهدیدات، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رویکرد جهادی در حوزه اقتصاد، مردم‌محوری، تأمین امنیت اقلام راهبردی، کاهش وابستگی به درآمد نفت، اصلاح الگوی مصرف، فسادستیزی و دانش‌محوری و علم 10 مؤلفه مورد نظر مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به حوادث حاشیه‌‌ای در اجرای کنسرت‌های موسیقی به مناسبت روز بوشهر اظهار کرد: حواشی این اتفاقات موجب تأسف و ناراحتی مردم مؤمن و خانواده شهدا شد. طی تماس‌هایی که با بنده صورت گرفت قشرهای مختلف اظهار ناراحتی کرده و به‌گونه‌ای شد که شهر به سمت التهاب پیش می‌رفت. از فرزندان انقلابی، مردم و اصحاب رسانه که قانونمدار عمل کرده و برخورد غیرقانونی نکردند تشکر می‌کنم و این نشان از شخصیت رشد و کمال این جوانان عزیز دارد، این نگاه مقام معظم رهبری است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر در ادامه اضافه کرد:‌ برخی برنامه‌های گرامیداشت روز بوشهر از جمله بازسازی اعزام به جبهه، برپایی خیمه‌های معرفت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از برنامه‌های خوب گرامیداشت هفته بوشهر بود اما جریان کنسرت موسیقی و حواشی در کنار آن غیرقابل کنترل بوده و دل بسیاری را به درد آورد.

عامل بیشتر طلاق‌ها نیز بدحجابی است

وی بیان کرد: در چند سال اخیر بارها و بارها در تریبون‌های مختلف در مورد وضعیت فرهنگی از مسئولان گله کردم و شخصیت خود را هزینه کردم و گفتم بدحجابی عامل افزایش طلاق در بوشهر شده است، عامل بیشتر طلاق‌ها نیز بدحجابی است. تذکراتی به مسئولان دادم و شورای فرهنگ عمومی تحلیل علمی داشتند اما همین امروز متأسفانه چند بانوی متدینه اعلام کردند بدحجابی ما را نگران کرده است.

امام جمعه بوشهر در ارتباط با حکم مراجع درباره موسیقی بیان کرد: براساس حکم مقام معظم رهبری موسیقی مبتذل آن موسیقی است که به سبب آن انسان از خدا و فضائل اخلاقی دور شده و به سمت بی‌بندوباری روی بیاورد و مناسب نیست استان بوشهر که استان ولایتمدار و اخلاقی است شاهد چنین صحنه‌هایی باشد.

دشمن دنبال ابتذال و انحطاط است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دشمن به دنبال ابتذال و انحطاط است ضمن اینکه مردم از نشاط و شادابی و سرزندگی مخالفتی ندارند و بلکه از ابتذال و انحطاط ناراحت می‌شوند.

وی افزود: برای بوشهر زشت و ننگ است با وجود اینکه در کنار تأسیسات عظیم پارس جنوبی است اما فقیر داشته باشد مسئولان به خودتان بیائید چرا توجه نمی‌کنید. مسئولیت بیشتر از دو سال طول نمی‌کشد لذا باید در این مدت نهایت تلاش خود را به کار ببریم.

لزوم توجه ویژه به فرهنگ دینی و انقلابی

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: از مسئولان و برگزارکنندگان و افرادی که امور مربوط به برنامه‌های فرهنگی از جمله روز بوشهر را برنامه‌ریزی می‌کنند تقاضا دارم از فرهنگ ابتذال دوری کرده به فرهنگ دینی و انقلابی توجه ویژه داشته باشند و حریم دین را نشکنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم در این استان چنین حوادثی پیش نیاید و اگر اتفاق بیفتد مطمئن باشید فرزندان انقلابی برخوردی انقلابی و قانونی خواهند کرد و از همه مردم تقاضا دارم با آرامش، قانون‌مداری، حفظ حریم اخلاق و تقوا و پذیرش انتقاد به مسائل توجه کنند.

captcha