مسئولان با تکیه بر استعدادهای داخلی به فکر خودکفایی باشند
کد خبر: 1387724
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

مسئولان با تکیه بر استعدادهای داخلی به فکر خودکفایی باشند

گروه اجتماعی: منتخب مردم شفت و فومن در مجلس با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه به استعدادها و توانمندی‌های درون کشور میسر می‌شود، گفت: مجلس و دولت باید به فکر خودکفایی در داخل کشور باشند.

ناصر عاشوری، ‌منتخب مردم شهرستان‌های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان،‌ با اشاره به اینکه گردشگری در دنیا یک صنعت محسوب می‌شود، اظهار کرد: مواهب خدادادی و آنچه را که به‌عنوان میراث به ما رسیده، نتوانستیم خوب بهره‌گیری و مدیریت کنیم.

وی افزود: به‌دلیل داشتن ذخایر نفتی صرفاً به درآمدهای نفتی متکی بوده‌ایم و به‌دنبال درآمدهای دیگر نظیر معدن، گردشگری،‌ ترانزیت و ... نرفته‌ایم؛ اکنون که شرایط سخت پیش آمده با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه و نگاه به استعدادها و توانمندی‌های درون کشور میسر می‌شود؛ لذا مسئولان کشوری، مجلس و دولت باید به فکر منابع، ‌درآمدها،‌ حرکت و خودکفایی جدید در داخل کشور باشند.

تحقق اقتصاد مقاومتی با نگاه به گردشگری داخلی

منتخب مردم ‌در مجلس با اشاره به اینکه طبق منابع آماری، ما به جهت داشتن منابع گردشگری جزء 10 کشور دنیا هستیم، گفت: اما 147 امین کشوری هستیم که از منابع در‌آمدی ناشی از صنعت گردشگری بهره‌مند می‌شویم؛‌ بنابراین دولت باید زیرساخت‌ها را در این زمینه آماده کند و یک نگاه جدید در فصل گردشگری داشته باشیم.

عاشوری بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی نباید فقط نگاه‌مان به امکانات درونی کشور باشد بلکه باید بتوانیم در فصل گردشگری با داشتن میراث قوی و کهن، استعدادها و منابع خوب گردشگری و طبیعت بکر باعث جذب گردشگران خارجی شویم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از منابع طبیعی باعث جذب گردشگر خارجی می‌شود، اضافه کرد: در زمینه جذب گردشگر باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی مهیا کنیم به‌عنوان مثال آنان که در زمینه اعزام مسافر فعالیت دارند نظیر آژانس‌ها و تورهای مسافرتی، به‌جای اعزام مسافر به خارج از کشور، مسافران را به تورهای داخلی تشویق کنند و همچنین بتوانند با هر تور خارجی، گردشگران آن کشور را به ایران جذب کنند که در این زمینه دولت و سازمان میراث فرهنگی در این زمینه می‌توانند مؤثر باشند.

لزوم توسعه صنعت گردشگری در کشور

منتخب مردم در مجلس ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم همچنان که برای صادرات کالا مشوق‌ها و جوایزی درنظر می‌گیرند؛ با درنظر گرفتن مشوق‌هایی برای آژانس‌های مسافرتی آنان را به جذب گردشگر خارجی تشویق کنند و با ایجاد رقابت به صنعت گردشگری در کشور کمک کنیم.

عاشوری بیان کرد:‌ لازمه رونق صنعت گردشگری در استان، احداث هتل‌های مجهز به امکانات رفاهی مناسب است، که در این زمینه باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم؛ چراکه با ایجاد امنیت، فضای خوب، رفاه اولیه و ... صنعت گردشگری رونق می‌یابد.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های شفت و فومن ستاد خدمات سفرهای نوروزی طی جلسات مختلف و هماهنگی با راهنمایی‌ و رانندگی،‌ هلا‌ل ‌احمر و نیروی انتظامی آمادگی کامل برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارند.

منتخب مردم در مجلس با اشاره به واقعه آتش‌سوزی در امامزاده ابراهیم(ع) شفت، گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن این منطقه و همچنین حادثه آتش‌سوزی اخیر خوشبختانه اقامتگاه‌های سنتی و مهمان‌پذیر برای اقامت مسافران آماده شده است و این منطقه از لحاظ پذیرایی از مسافران مشکلی ندارد. 

captcha