دوری از معنویت مهم‌ترین عامل انحطاط جامعه اسلامی است
کد خبر: 1325664
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴

دوری از معنویت مهم‌ترین عامل انحطاط جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: مدیر گروه قرآن مرکز نور گفت: بنا بر آیات قرآنی مهم‌ترین عامل انحطاط جامعه اسلامی دوری از معنویت و مسایل دینی ذکر شده است، زیرا جامعه‌ای که صرفا به مادیات توجه کند، موفق نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌الله مرتضایی، مدیرگروه قرآن مرکز نور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه بنا بر آیات قرآن انسان همیشه در خسران و ضرر به سر می‌برد مگر اینکه اتصال خود را با منبع وحی برقرار کرده و بتواند در همه امور ایمان به خدا را حفظ کند، گفت: یکی از توفیقات کشور در عرصه فعالیت‌های قرآنی برگزاری جلسات تدبر در آیات قرآن است.

بیان مبانی و کلیات جامعه‌شناسی در قرآن

مرتضایی با تاکید بر اینکه دین اسلام به عنوان بهترین دین آسمانی، به اجتماع و جامعه توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: قرآن یگانه کتاب آسمانی است که برای همیشه از تحریف مصون مانده و در آن مبانی و کلیات جامعه‌شناسی مطرح شده است.

وی ابراز کرد: قرآن تا ابد کتاب قانون اساسی ماست و دین اسلام نیز بر پایه همان بنا شده، اما هنگامی که برای دریافت پاسخ سوالات خود به این کتاب مراجعه می‌کنیم، باید کلیات را به صورت دقیق استخراج کنیم.

مرتضایی با بیان اینکه جامعه اسلامی با دریافت مسائل کاربردی در حفظ اجتماع مطلوب قرآنی مسیر رشد را طی خواهد کرد، ادامه داد: براساس آموزه‌های قرآنی انس گرفتن با کلام وحی و کاربرد آن در زندگی موجب رشد انسان و برعکس دین‌گریزی موجب انحطاط جامعه اسلامی می‌شود.

جامعه‌ای که صرفا به مادیات توجه کند، موفق نخواهد بود

وی گفت: با توجه به آیات قرآنی مهم‌ترین عامل انحطاط جامعه اسلامی دوری از معنویت و مسایل دینی ذکر شده است، زیرا جامعه‌ای که صرفا به مادیات توجه کند، موفق نخواهد بود.

مدیرگروه قرآن مرکز نور با اشاره به اینکه دعوت دیگران به خداپرستی و صبر، صبور بودن، حق‌جویی و دوری از خرافه از جمله مواردی است که اگر رعایت نشود جامعه به انحطاط می‌رسد، یادآور شد: عمل بدون علم، گفتار بدون علم و عدم اجرای عدل الهی از دیگر مواردی است که جامعه را به سمت نابودی سوق می‌دهد.

captcha