درخواست برای به رسمیت شناختن دین اسلام در لوکزامبورگ
کد خبر: 1311295
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

درخواست برای به رسمیت شناختن دین اسلام در لوکزامبورگ

گروه بین‌الملل: «مرکز برابری شهروندان» از دولت لوکزامبورگ خواست تا برای رعایت حقوق اقلیت مسلمان، دین اسلام را در این کشور به رسمیت بشناسد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(یکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «lequotidien»، «مرکز برابری شهروندان» که نهادی غیردولتی برای دفاع از حقوق اقلیت مقیم لوکزامبورگ است، پیشنهاد به رسمیت شناختن دین اسلام در این کشور را به منظور رعایت حقوق مسلمانان به دولت ارائه داد.



شورای اسلامی لوکرامبورگ نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد، در حال آماده‌سازی مدارک لازم برای ارائه به مقامات دولتی است و انتظار می‌رود که طی سال آینده میلادی، این درخواست به صورت رسمی مورد بررسی قرار گیرد.



«مرکز برابری شهروندان» عنوان کرده است که اگر دولت لوکزامبورگ این درخواست را امضا نکند به صورت آشکار برخلاف قانون اساسی این کشور عمل کرده است چراکه قانون اساسی هرگونه تبعیض علیه قومیت‌ها و ادیان را ممنوع دانسته و بر اساس قانون مصوب سال 2006، مسلمانان حق دارند برای رسمی شدن دین اسلام همانند دین مسیحیت، درخواست خود را به دولت عرضه کنند.



اگرچه این درخواست از سال 2007 میلادی در حال پیگیری است ولی طی سال جاری به صورت رسمی و با آماده‌سازی مدارک لازم دنبال می‌شود و شورای اسلامی لوکزامبورگ به صورت جدی در پی رسمیت یافتن دین اسلام در این کشور است.

captcha