جذب مخاطب یکی از مشکلات برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه هاست
کد خبر: 3819524
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲

جذب مخاطب یکی از مشکلات برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه هاست

گروه اجتماعی ــ معاون استانی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه های گیلان گفت: یکی از مشکلاتی که در برنامه های فرهنگی دانشگاه ها وجود دارد، جذب مخاطب است؛ لذا باید فعالیت‌های قرآنی را در قالب های متنوع مطرح کنیم.

حجت‌الاسلام ملکی، معاون استانی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه های گیلان در حاشیه نخستین جلسه شورای فعالیت های قرآنی دانشگاه ها در گفت وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص جذب مخاطب برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه ها، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه ها وجود دارد، جذب مخاطب است؛ لذا باید فعالیت‌های قرآنی را در قالب‌های متنوع مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد استقبال‌کنندگان برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه ها محدود است، افزود: یکی از راهکارها جهت جذب جوانان در دانشگاه‌ها تمرکز بر فضای مجازی و تولید محتوای قرآنی در این فضاست؛ علاوه بر این فعالیت‌های دیگری در قالب فیلم و نمایشنامه می تواند در جذب مخاطبان مؤثر باشد زیرا وقتی محتوای قرآنی با عنصر هنر آمیخته شوند تأثیرگذاری بیشتری دارند.

ملکی خبرگزاری ایکنا را فرصتی برای جریان‌سازی فعالیت های فرهنگی به ویژه برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: خبرگزاری ایکنا با رویکرد تخصصی که در زمینه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی دارد می تواند فرصتی برای انتشار فعالیت‌های قرآنی و جذب مخاطبان این حوزه باشد.

معاون استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان با تأکید بر تشکیل اتاق فکر برنامه های قرآن و عترت در دانشگاه ها، تصریح کرد: باید کارهای فرهنگی، علم محور باشند زیرا یکی از دلایل عقب ماندگی در امور فرهنگی فاصله گرفتن از علم است.

وی با بیان اینکه هجمه های فرهنگی باعث می شود که برخی از جوانان ما از مباحث دینی فاصله بگیرند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه قرآن کتابی است که برای همه عصرها حرف برای گفتن دارد، ما نیز باید متناسب با نیاز روز جامعه، محتوای این کتاب آسمانی را به جوانان منتقل کنیم.

انتهای پیام

captcha